اسکانو
انواع روکش‌ چوب

آشنایی با انواع روکش‌ چوب در دکوراسیون

اگر دقت کرده باشید، کابینت‌ها و تمامی وسایل داخل آشپزخانه شما هرکدام از روکش‌های مختلفی بهره برده‌اند. برخی از این روکش‌ها از مواد طبیعی ساخته‌شده و برخی نیز حاصل از پیشرفت تکنولوژی بوده‌اند. اما امروز می‌خواهیم در مورد انواع روکش‌های مصنوعی و طبیعی چوبی صحبت کنیم تا با شناخت ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها بتوانید بهترین انتخاب را برای روکش وسایل آشپزخانه و کابینت داشته باشید، همراه با ما باشید.

روکش چوب طبیعی و کاربرد آن‌ها

روکش‌های طبیعی چوبی همان‌طور که از اسمشان مشخص است از چوب طبیعی به دست می‌آیند، این نوع از روکش‌ها ورقه‌های نازکی از خود چوب درختان بوده که برای پوشش انواع مختلف از صفحات فشرده مورداستفاده قرار می‌گیرند. عموماً روکش کردن صفحات فشرده‌ای همچون خرده چوب و فیبر با این هدف انجام می‌شود که ظاهری زیبا به آن‌ها داده شود. برای این نوع از روکش‌ها عموماً از درختان پهن‌برگ استفاده می‌شود؛ چراکه این نوع از درختان دارای نقوشی زیبا در بافت چوب خود هستند و رنگ‌های متفاوتی به خود گرفته‌اند که درنتیجه نهایی کار تأثیر بسیار زیادی در زیبایی وسایل خواهند داشت. برای تهیه این نوع از روکش‌ها از روش‌هایی همچون لوله بری (peeling) و روش کاردی (دستگاه اسلایسر) استفاده می‌شود.

روکش مصنوعی چوب و کاربرد آن‌ها

همان‌طور که گفتیم روکش‌های مصنوعی ساخته دست بشر و پیشرفت فنّاوری است؛ این نوع از روکش‌ها از چوب طبیعی ساخته نمی‌شوند و جنس آن‌ها از کاغذ و یا ورقه‌های PVC است. روکش‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای پوشش دهی هر سطحی مناسب هستند، به‌علاوه اینکه این نوع از پوشش‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت می‌باشند؛ امروزه اکثر صفحات MDF بکار برده شده در کابینت‌ها توسط این روکش‌ها پوشش دهی می‌شوند. روکش‌های چوبی مصنوعی دارای انواع مختلفی همچون ورق‌های کاغذی (Paper Foil)، روکش ترموپلاستیک، روکش پلی وینیل کلراید (PVC)، روکش اکریلیک، روکش لمینیت‌، لمینیت تحت فشار بالا (HPL)، لمینیت‌های فشرده پیوست (CPL) و روکش‌ ملامینه می‌باشند. اما لازم است بدانید برای روسازی در تخته‌های چوبی و برخی از MDF ها از روش‌هایی همچون نقوش منبت‌کاری،‌ رنگ‌کاری،‌ لاک‌والکل و … نیز استفاده می‌شود و روسازی این نوع از سطوح تنها به استفاده از انواع روکش‌های مذکور ختم نمی‌شود.

طبق بررسی‌های انجام‌شده ازلحاظ قیمتی می‌توان به ترتیب از بالاترین قیمت تا پایین‌ترین قیمت روکش‌های معرفی‌شده را طبقه‌بندی کرد:

  • لمینیت ها
  • روکش‌های ملامینه
  • روکش‌های کاغذی
  • روکش‌های PVC

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]