اسکانو
جلوگیری از سرماخوردگی

برای جلوگیری از سرماخوردگی پاک کردن مداوم این ۷ مورد را فراموش نکنید!

فصل سرماخوردگی دیگر از راه رسیده است، و بسیاری از وسایل در اطراف ما وجود دارند که در طول روز بارها و بارها با آن‌ها سروکار داریم، وسایلی که در صورت وجود یک بیمار در منزل شما می‌توانند به‌شدت در پخش کردن ویروس و آلودگی‌ها مؤثر باشند. زمانی که در خانه خود یک بیمار مبتلابه سرماخوردگی دارید به پاکیزگی این 7 مورد دقت زیادی کنید :

شیرآلات

دستگیره‌های شیرآلات یک‌خانه از دسته وسایلی هستند که در طول روز بارها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ این دستگیره‌ها در حالت عادی یکی از آلوده‌ترین‌های یک‌خانه بشمار می‌آیند و محلی بسیار مناسب برای جمع شدن انواع باکتری و قارچ می‌باشند. حال تصور کنید علاوه بر باکتری‌های موجود ویروس سرماخوردگی نیز به آن‌ها اضافه شود! هرروز دستگیره‌ها را با افشانه‌های مخصوص بشویید و اطمینان حاصل کنید تا این باکتری و ویروس‌ها از بین رفته‌اند.

ظرف نگه‌دارنده مسواک

تا حد امکان از مسواک‌هایی استفاده کنید که دارای درپوش هستند؛ این درپوش‌ها از مسواک شما در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت کرده و جلوی انتشار آلودگی از مسواک شما به ظرف نگه‌دارنده و بقیه مسواک‌ها را خواهد گرفت. هفته‌ای یک‌بار ظرف مسواک‌ها را کاملاً شسته و زمانی که در منزل شما فردی بیمار وجود دارد تا زمان بهبودی وی مسواکش را جداگانه و در ظرفی دیگر قرار دهید.

اسباب‌بازی‌ کودکان

همه می‌دانیم کودکان به دلیل ضعف بدنی در طول سال بارها و بارها سرما خواهند خورد و این بیماری تا 8 بار در سال اتفاق خواهد افتاد. میکروب‌ها و موارد بیماری‌زا به‌سادگی در وسایل بازی کودکان پخش می‌شوند، ازاین‌رو در حالت عادی هرماه یک‌بار وسایل بازی کودک خود را به‌خوبی ضدعفونی کرده و آن دسته را که امکان شستشو دارند به‌خوبی با آب گرم بشویید. زمانی که کودک شما بیمار است، بهتر است این کار را در فواصل کوتاه‌تری انجام دهید.

نمایشگرهای لمسی

نمایشگرهای لمسی همچون تبلت و موبایل یکی از آلوده‌ترین وسایلی هستند که شما در طول روز با آن‌ها سروکار دارید. ویروس‌ها به‌سادگی از طریق این صفحات به دستان شما منتقل‌شده و سپس با تماس دست به بینی، چشم و دهان شما نیز بیمار خواهید شد. بنابراین صفحات لمسی گوشی خود و دیگر بیماران موجود در خانه را به‌خوبی با دستمال‌های مخصوص پاک‌کنید.

کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون در بین اعضای یک خانواده مداوم در حال گردش است! ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا بر روی سطوح پلاستیکی و سخت، طول عمر بیشتری دارند! ازاین‌رو به دلیل آنکه نمی‌توان کنترل‌ها شست، بهتر است بر روی آن‌ها یک کاور بکشید و سپس به‌صورت مداوم کاور را  توسط مواد ضدعفونی‌کننده پاکیزه کنید.

میز کار

ویروس‌ها بر روی سطوح مختلف تا 8 ساعت زنده می‌مانند. شما در طول روز برای اینکه به محل کار خود برسید دست‌هایتان را به خیلی از سطوح می‌زنید، مثلاً سوار بر اتوبوس شده و با دستان خود میله‌ها را خواهید گرفت، بنابراین ویروس‌ها را از افراد دیگر گرفته و به محل کار و میز خود می‌برید. در هنگام شیوع بیماری حتماً میز کار خود را با مواد ضدعفونی‌کننده پاک‌کنید.

شستشوی دست‌ها

همه‌چیز را هم که تمیز کنید بازهم ویروس‌ها در هوای شما هستند و از طریق دستانتان به شما منتقل خواهند شد. دست‌هایتان را به مدت ۲۰ ثانیه با صابون بشویید. برای این کار نباید پشت دست‌ها، لای انگشت‌ها، و زیر ناخن‌ها را فراموش کنید. هنگامی‌که به آب و صابون دسترسی ندارید، بهتر است از ضدعفونی‌کننده‌های دست با حداقل ۶۰٪ الکل استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]