اسکانو
اکازیون

درواقع به چه املاکی می‌توان واژه اکازیون را نسبت داد؟

اکازیون کلمه‌ای است که این روزها از زبان بسیاری از فروشنده‌ها در وصف ملکشان خواهید شنید! این اصطلاح در صنعت ملک و ساختمان بسیار متداول و مرسوم بوده و می‌توان از آن تعابیری مختلف داشت. برخلاف تصور عموم، اکازیون به ملکی گفته می‌شود که قیمت پایینی داشته باشد! اما در مطلب امروز می‌خواهیم برای شما توضیح دهیم که اصطلاح اکازیون برای چه نوع از املاکی بکار برده می‌شود.

قیمت ملک

اگر ملکی که قصد معامله آن رادارید، ازنظر قیمتی چیزی در حدود 20 تا 35 درصد از قیمت روز پایین باشد می‌توان آن ملک را اکازیون در نظر گرفت.

میزان قدرالسهم ملک

زمانی که واحد مورد معامله دارای قدر السهم زیادی از زمین باشد آن ملک اکازیون تلقی خواهد شد. مثلاً یک آپارتمان صد متری که در زمین 600 متری قرار دارد و دارای 4 واحد است از قدرالسهم زمین بالایی برخوردار خواهد بود.

کیفیت و میزان مشاعات در نظر گرفته‌شده برای ساختمان

ساختمانی که از مشاعات بی‌نظیر و باکیفیت برخوردار باشد در اصطلاح اکازیون شمرده می‌شود. این نوع از امکانات مانند لابی بزرگ و شیک، زمین تنیس، بسکتبال، استخر و سونا و سالن بدن‌سازی، پارکینگ‌های اضافی، انباری‌های بزرگ، حیاط مشجر و پاسیوی بزرگ است.

کیفیت سازه

نوع و کیفیت سازه بنا نیز از مشخصات اکازیون بودن یک بنا شمرده می‌شود، اینکه ساختمان دید و منظره منحصربه‌فرد، نقشه اجرایی مدرن، طراحی توسط آرشیتکت معروف، تقسیم‌بندی صحیح فضاها و استفاده از مصالح مناسب و مرغوب داشته باشد اکازیون است.

محل قرارگیری ملک

منطقه‌ای با تراکم جمعیتی پایین و امکانات بیش از سرانه منجر به اکازیون بودن ملک خواهند شد.

تسهیلات مناسب و شرایط پرداخت

یکی دیگر از شرایط اکازیونی برای ملک انعطاف فروشنده در دریافت بهای ملک به‌صورت اقساطی و یا معاوضه با اتومبیل و سایر املاک و دارا بودن وام‌های با بهره‌های پایین ۴ تا ۸ درصدی است.

وجود همسایگان خاص در ملک

وجود همسایگانی که با وضعیت مالی، اعتقادی و طبقه یکسان اجتماعی با شما باشند و ساختمان دارای مدیریت یکپارچه و منظم باشد، ریسک مشکلات آپارتمانی را کاهش می‌دهد؛ بنابراین ساختمانی که دارای شرایط گفته‌شده باشد در اصطلاح اکازیون است.

ساختمان‌های خاص

ساختمان‌های خاص عموماً معرف حضور همه افراد هستند! ساختمان‌هایی همچون بام نیاوران 1و2و3، ساختمان‌های آ اس پ،برج تهران،شاهگلی و … از نمونه های ساختمان‌های خاص هستند که تمامی شاخصه‌های اکازیون بودن در آن‌ها تمام و کمال وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]