اسکانو
دکوراسیون خانه‌ کوچک

دکوراسیون خانه‌ کوچک و شلوغ با استفاده از راه‌های هوشمندانه

خانه‌ کوچک به دلیل نداشتن فضای ذخیره‌سازی مناسب اکثراً دچار درهم‌ریختگی و شلوغی زیادی هستند؛ اما برای کاستن این شلوغی‌ها و سروسامان دادن به وسایل راهکارهای زیادی وجود دارد که در مطلب امروز به آن خواهیم پرداخت.

در قدم اول نگاه کلی بی اندازید و ببینید در طول سال از چه چیزهایی استفاده نداشته‌اید؟ تمامی وسایلی که در خانه شما یک سال بلااستفاده بوده‌اند را از خانه دور کنید. این کار کمک بسیاری می‌کند تا شما وسایل جاگیر و شلوغ کننده فضای خود را حذف کنید. تمامی وسایلی که در طبقات و کشوها وجود دارند و از آن‌ها استفاده نمی‌کنید تنها جای شمارا گرفته‌اند و لایق ماندن در کشو و طبقات شما نیستند، پس با دست‌ودل‌بازی تمام آن‌ها را دور بی اندازید! صندلی‌هایی که سالی یک‌بار هم بر روی آن نمی‌نشینید و تنها برای آویزان کردن کت‌وشلوار خود از آن استفاده می‌کنید تنها منجر به شلوغی فضای شما بوده و می‌توانید وسایل تازه و مورداستفاده را جایگزین آن‌ها کنید که به سروسامان دادن به شلوغی‌های منزلتان نیز کمک کنند. حال می‌رسیم به قسمت اصلی، برای سامان دادن به وسایلی که همیشه بر روی زمین و قسمت‌های مختلف خانه پخش‌وپلا هستند چند جا وجود دارد؛ زیر تخت، زیر پله‌ها، مبلمان، روی دیوارها و داخل کمدها…

استفاده از فضای زیر تخت برای ساماندهی به وسایل

در قدم اول اگر قصد تهیه سرویس خواب‌دارید؛ یادتان باشد که آن دسته از تخت‌هایی که در زیر خود محفظه‌هایی برای نگهداری وسایل دارند از همه بهتر هستند. چراکه می‌توانید بسیاری از وسایل بلااستفاده همچون لباس‌های زمستانی، برخی از رختخواب‌ها و بسیاری از وسایل دیگر را داخل آن‌ها جای دهید. اگر تخت شما دارای محفظه نگه‌دارنده نیست وسایل خود را در سبدهایی چیده و آن‌ها را در زیر فضای تخت قرار دهید تا از دید دور باشند. سبدهای خود را از طرح و نقوش زیبا انتخاب کنید تا اگر از زیر تخت پیدا بودند جلوه‌ای خوب به فضای شما بدهند.

استفاده از فضای زیر پله برای ساماندهی به وسایل

زیر پله‌ها دومین مکان‌هایی هستند که می‌توانید با یک طراحی ساده و کم‌هزینه فضای ذخیره‌سازی خود را افزایش دهید. زیر پله‌ای خود را قفسه‌بندی کرده و یا به‌صورت کمد طراحی کنید. هر دو مورد می‌توانند در قرار دادن بسیاری از وسایل کمک‌حال شما باشند و درعین‌حال زیبایی زیادی را به این فضاهای بلااستفاده بدهند. از این زیر پله‌ها می‌توانید برای قرار دادن کیف و کفش‌ها، وسایل شستشوی خانه، قرار دادن کتاب و بسیاری از وسایل دیگر بهره بگیرید.

استفاده از فضای زیرین مبلمان برای ساماندهی به وسایل

برخی از مبلمان ها در زیر خود فضای ذخیره‌سازی دارند. می‌توانید از این نوع مبلمان تهیه‌کرده و بسیاری از وسایل همچون مجلات، وسایل پذیرایی و … را داخل آن‌ها قرار دهید.

استفاده از شلف و قفسه روی دیوارها

برای فضاهای کوچکی که بر روی زمین امکان قرار دادن شی جدیدی وجود ندارد، قفسه‌ها و انواع شلف های دیواری راهکارهای مناسبی برای جای دادن وسایل می‌باشند. این شلف ها و قفسه‌ها در هر محیطی قابل‌نصب هستند، در راهروها، آشپزخانه، بالای فضای خالی درب‌ها، قسمتی از دیوار خالی نشیمن و … تنها نکته‌ای که در استفاده از شلف و قفسه‌های دیواری مهم است که رعایت کنید، شلوغی بیش‌ازحد آن‌هاست؛ آن‌قدری قفسه‌ها را پر نکنید که چشم بیننده از دیدن آن‌ها خسته شود.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]