اسکانو
ساختمانی سبز

ساختمان سبز، خودکفا در حفظ و تولید انرژی های طبیعی

در رتردام هلند یک پروژه ساختمان سبز توسط گروه معماری MVRDV به پایان رسیده که معماران خوش‌ذوق و خبره آن توانسته‌اند با ساخت یک حیاط مرکزی انزوای معمول آپارتمان‌های شهری را از بین ببرند. فضای کلی بسیار صمیمی و گرم بوده و معماران ترجیح داده‌اند تا دیوارهای بیرونی ساختمان از آجری سفید و بدون هیچ طرح و نقش و پوششی زینت‌بخش ساختمان باشد، اما این‌یک بعد ساختمان بوده و در طرفی دیگر ساختمان به‌طور کامل از شیشه پوشیده شده تا بتواند نور خورشید را به بهترین نحو ممکن وارد فضای داخلی کند.

ورودی ساختمان سبز در یک گودی بسیار ماهرانه‌ای قرارگرفته که در وسط این گودی یک درخت زیتون بی‌نظیر خودنمایی می‌کند و به‌واسطه آن زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضا بخشیده شده است.

 در طبقه دوم این خانه اتاق نشیمن، کتابخانه و آشپزخانه قرارگرفته‌اند که همگی پشت به حیاط مرکزی ساخته‌شده‌اند و طبقه اول به راه‌پله و گاراژ اختصاص‌یافته است. برای کاهش هزینه‌های نهایی پروژه فضای داخلی دارای ساده‌ترین نوع متریال بوده و از معماری مینیمال بهره می‌گیرد.

اما همه‌چیز در این پروژه به زیبایی طراحی و معماری آن نیست و مهم‌ترین ویژگی این ساختمان به خودکفایی آن در حفظ و تولید انرژی‌های طبیعی مربوط است. این خانه خودکفا توسط یک پمپ حرارتی زمینی که در داخل زمین قرارگرفته گرمای موجود درون زمین را به خود جذب کرده و همراه آن پنل‌های خورشیدی که در سقف تعبیه‌شده‌اند انرژی موجود در آسمان را به یک ژنراتور مبدل انرژی منتقل می‌کنند، درنهایت این کار منجر به کنترل شرایط زیست‌محیطی و ذخیره انرژی می‌شود.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
علی حداد Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
علی حداد
میهمان

ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدی که دارین هلند کشور قشنگ و زیبایی و پارسال هم با تور لحظه آخر به آنجا سفر کردم حمل و نقل مناسبی داشت و همچنین معماری ساختمان هاش بی نظیر بود

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]