اسکانو
عجایب هفتگانه جدید

عجایب هفتگانه جدید دنیا

اغلب عجایب هفتگانه قدیمی از بین رفته‌اند و تنها افسانه‌ای از آن‌ها به‌جای مانده است. در سال ۲۰۰۰ کمپینی برای انتخاب عجایب هفتگانه جدید دنیا راه‌اندازی شد. در فهرست این نظرسنجی بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی در سراسر دنیا قرار گرفت. در این نظرسنجی بیش از ۱۰۰ میلیون رأی از طریق تماس تلفنی و اینترنت ثبت شد. نتیجه این نظرسنجی انتخاب ۷ اثر هنری و معماری بی‌نظیر به‌عنوان عجایب هفتگانه جدید بود.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

زمان ساخت این دیوار به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد می‌رسد هدف از ساخت ین دیوار حفاظت از چین در مقابل حمله مغول‌ها بود ولی درنهایت موجب تضعیف دولت چین شد. اگر امروز دولت چین بخواهد چنین دیواری بسازد باید در حدود ۲۶۰ میلیارد هزینه کند. ساخت این دیوار در حدود ۲ هزار سال طول کشید!

شهر تاریخی پترا در اردن

پترا شهری تاریخی در نزدیکی اردن است که تمامی شهر بر روی تخته‌سنگ‌های سرخ‌رنگ تراشیده شده است. این شهر به‌عنوان جواهر اردن شناخته می‌شود؛ و قدمت آن به تا ۲۰۰۰ سال پیش تخمین زده می‌شود.

کلوستئوم در رم

کلوستئوم در رم

کلوستئوم بزرگترین تماشاخانه با ظرفیت ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر در رم باستان بود. این تماشاخانه ۸۰ در ورودی دارد. امروزی بسیاری کلوستئوم را با نبردهای خونین گلادیاتورها می‌شناسند در کولوسئوم گلادیاتور با یکدیگر یا با حیوانات وحشی می‌جنگیدند و اسباب سرگرمی تماشاچیان خود را (که اغلب از اشراف بودند) فراهم می‌کردند. برخی اعدام‌ها (مانند اعدام با رهاسازی حیوانات وحشی) نیز در کولوسئوم انجام می‌شده است.

ال کاستیلو در چیچن ایتزا

اثری باستانی به‌جای مانده از تمدن مایاهاست که در مکزیک قرار دارد. کاربرد این معبد تقدیم قربانی به خدای باران مایاها، چاک، بوده است. قربانی کردن انسان نیز در این معبد معمول بوده و بقایای انسان‌های قربانی شده نیز در معبد یافت شده‌ است. در این محوطه‌ها چندین نقش برجسته وجود دارد که بسیاری از آن‌ها تقریباً به شکل حلقه‌اند و به‌وسیله مردمی فاقد ابزار فلزی کنده‌شده‌اند. در دیوارهای شهر قطعات بزرگی از سنگ با اشکال نامشخص وجود دارد که آن‌قدر دقیق بریده‌شده‌اند که کاملاً به هم‌جفت می‌شوند به‌طوری‌که جایی برای عبور یک تیغه کارد بین آن‌ها نمی‌ماند.

این بنا جمعاً ۳۶۵ پله دارد، دقیقاً به‌اندازه تعداد روزهای هرسال. این معبد در زمان حمله اسپانیا به‌صورت متروک رها شد و تا مدت‌ها به‌صورت متروک باقی ماند. چیچن ایتزا این روزها با طرح‌های بازسازی ظاهری دوباره زیبا به خود گرفته است.

ماچو پیچو در پرو

شهری با دیوارهای سنگیِ جلا داده‌شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته‌شده است. اولین بنای این مجموعه این‌تی‌هوآتانا، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه‌ای از ماچو پیچو که باستان شناسان آن را منطقهٔ مقدس می‌نامند، است. این مخروبه معروف اینکا» در سال ۱۹۱۱ توسط یک باستان‌شناس کشف شد.

تاج‌محل در هندوستان

این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به‌منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش، بنام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سال ۱۶۳۲ م در سفری جنگی بهنگام وضع حمل فوت کرد بناشده است. خود شاه جهان نیز بعدتر در همان‌جا به خاک سپرده شد. ساخت این بنا ۲۲ سال به طول انجامیده اکنون ارزشمندترین بنای هند است.

مجسمه مسیح رهایی‌بخش در ریو

این مجسمه با ۳۹٫۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته‌شده است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را درحالی‌که دستان خود را کاملاً بازکرده است نشان می‌دهد که این حالت نشان‌دهنده پذیرش همه انسان‌ها در آغوشش است.  ساخت این مجسمه در سال ۱۹۲۱ آغاز شد و تا سال ۱۹۳۱ ادامه داشت، هزینه آن در آن زمان ۲۵۰ هزار دلار بود که معادل ۳.۵ میلیون دلار امروزی است. این مجسمه که بیش از هزار تن وزن دارد در روز و شب از هر نقطه‌ای در شهر قابل‌مشاهده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]