اسکانو
تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی

پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاهی برای تبدیل رطوبت هوا به آب آشامیدنی

اگر شما هم علاقه‌مند به گردشگری، کوهنوردی و ورزش دوچرخه‌سواری هستید قطعاً مطلب امروز برایتان جالب خواهد بود. در حال حاضر مشکل کمبود آب آشامیدنی در بسیاری از کشورها وجود داشته و از مسائل نگران‌کننده است. تا به امروز برای حل این مشکل راه‌ها و ایده‌های بسیاری به ذهن بشر رسیده اما یکی از راه‌های جالب تولید آب از هوا است؛ آبی که در هر شرایطی قابل تأمین باشد… یک بطری طراحی‌شده است که می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی رطوبت موجود در هوا را جمع کرده و تبدیل به آب آشامیدنی کند.

این بطری در یک شرایط ایدئال که دما بین 30 تا 40 درجه سانتی گراد باشد و منطقه دارای رطوبت هوای 80 تا 90 درصد باشد می‌تواند نیم لیتر آب تولید کند و برای این کار نیاز به نیم ساعت زمان دارد. این بطری در دو نوع مخصوص کوهنوردان و دوچرخه‌سواران طراحی‌شده است و به گردشگران این اجازه را می‌دهد تا در طول کوهنوردی و سفر خودنگرانی از جهت تأمین آب آشامیدنی نداشته باشند. فونتوس ایرو که مختص به کوهنوردان طراحی‌شده است به کوله‌پشتی متصل شده و در حال پیاده‌روی به کار خود ادامه می‌دهد؛ سازوکار فونتوس ایرو نیز به این‌گونه است که رطوبت موجود در هوا را گرفته، آن را متراکم و میعان می‌کند و آب آشامیدنی را در بطری ذخیره می‌کند. جالب است بدانید در قسمت پایینی این دستگاه کپسول‌های کوچکی در نظر گرفته‌شده که می‌توانند مواد معدنی موردنیاز برای بدن را به آب تولیدشده اضافه کنند!

فونتوس راید برای دوچرخه‌سواران طراحی‌شده است؛ این دستگاه به‌عنوان قمقمه دوچرخه‌سواران مورداستفاده قرار می‌گیرد و سپس جریان هوای ایجادشده در اثر دوچرخه‌سواری را می‌گیرد و آن را تبدیل به آب آشامیدنی می‌کند. لازم است بدانید هر دو دستگاه انرژی خود را از خورشید دریافت می‌کنند. درواقع می‌توان گفت هر دو دستگاه عملکردی یکسان دارند اما در فونتوس ایرو به دلیل آنکه جریان هوایی همچون دوچرخه‌سواری در اختیار نداریم هوای محیط از طریق یک فن به داخل دستگاه فرستاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]