اسکانو
گیاهان خانگی

کاهش آلودگی هوا توسط گیاهان خانگی به توصیه ناسا

محققان ناسا باهدف بهبود کیفیت زندگی فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی، برخی از گیاهان مختلف خانگی را در معرض مواد شیمیایی و انواع آلودگی‌ها قرار داده و به جهت حذف آلودگی‌های محیطی آزمایش‌هایی را انجام دادند. دراین‌بین 10 گیاه ازنظر ناسا به‌عنوان بهترین گیاهان خانگی در تصفیه هوای داخلی معرفی شدند که برخی از آن‌ها تنها در مدت 24 ساعت می‌توانند تا 90 درصد مواد سمی موجود در هوا را به خود جذب کنند؛ که جالب است شما نیز با آن‌ها آشنا شوید.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه فیلودندرون

این گیاه زیبا قادر است فرمالدئید و بسیاری مواد شیمیایی سمی دیگر از این نوع را حذف کند. نحوه نگهداری از این نوع گیاه ساده بوده و می‌توانید آن را در مکان‌هایی که دارای نور کمتری هستند قرار دهید. تنها نکته مهم آن است که‌برگ‌های این گیاه برای کودکان و حیوانات خانگی مضر است و باید آن را درجایی قرار دهید که این برگ‌ها توسط کودک و یا حیوان خانگی‌تان خورده نشود.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه بامبو

جالب است بدانید بامبوها اثر تصفیه‌کنندگی هوا در مقابل وجود آلاینده‌های ناشی از بنزن، تری کلرواتیلن و فرم آلدهید را که از طریق پاک‌کننده‌های شیمیایی، مواد پلاستیکی، جوهر پرینتر و فرش در هوای خانه پخش می‌شود رادارند و به‌سادگی این نوع از آلاینده‌ها را جذب خودکرده و تجزیه می‌کنند. گیاه بامبو به‌سادگی رطوبت موردنیاز در فصل زمستان را برای شما ایجاد کرده و منجر به زیبایی آرایه‌گری نیز خواهد شد.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه لوتوس

لوتوس گیاهی دیگر است که به‌سادگی می‌تواند مواد آلاینده موجود در بنزن و فرمالدئید ها را از خانه حذف کند. لوتوس نیز گیاهی سمی به شمار رفته و نباید در معرض دسترسی کودکتان و حیوانات خانگی باشد.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه خانگی آگلونما

آگلونما یک گیاه چینی بوده و از دسته گیاهان همیشه‌سبز بشمار می‌رود. این گیاه به رطوبت نیاز داشته و بنزن و فرمالدئید موجود هوا حذف خواهد کرد. توجه داشته باشید که شیره این گیاه به همراه دانه‌هایش سمی می‌باشند.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه کلروفیتوم (گل گندمی)

گل گندمی یک گیاه بسیار زیبا با گل‌های کوچک سفیدرنگ است که بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی بوده و به‌سادگی می‌تواند به از بین بردن سمومی چون بنزن، فرمالدئید، منواکسید کردن و زایلن کمک کند. این گیاه نیز برای کودکان و حیوانات خانگی به‌شدت مضر است.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه پیچک

اگر محیطی کم‌نور دارید پیچک بهترین انتخاب برای شماست، پیچک در جذب بنزن، فرمالدئید، منواکسید کربن و تری کلرواتیلن بسیار عالی عمل کرده و برخی از آلرژن ها مثل کپک‌های قارچی را نیز از بین خواهد برد.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گل سانسوریا

سانسوریا مرد روزهای سخت است! گیاهی که در هر شرایط سختی به‌خوبی مقاومت از خود نشان می‌دهد و برای از بین بردن فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن بسیار عالی عمل می‌کند. این گیاه همچنین شب‌ها دی‌اکسید کربن را جذب و اکسیژن آزاد می‌کند.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه سرخس بوستونی

سرخس بوستونی گیاه تصفیه‌کننده هوایی است که برای مرطوب کردن هوا و از بین بردن فرمالدئید، منواکسید کربن و زایلن مفید است. این گیاه به آبرسانی کافی نیاز دارد.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه بنجامین

بنجامین را با برگ‌های ابلق اکثراً در راهروها و اداره‌ها دیده‌اید، بنجامین تری کلرواتیلن ساطع‌شده از چسب‌ها و رنگ‌ها را جذب کرده و هوا را تصفیه می‌کند.

اثر تصفیه‌کنندگی هوا توسط گیاه ژربرا

ژربرا سمومی همچون بنزن فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از بین برده وباید آن را مکانی گرم و روشن قرار دهید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]