اسکانو

گیاهان مناسب برای زندگی در نقاط گرم و خشک (سری دوم)

در مطلب گذشته برخی از گیاهان مناسب برای زندگی در مناطق گرم و خشک ایران را برای شما معرفی کردیم. گیاهانی که مقاوم به گرما و بی آبی و هوای خشک بوده و عموما مناسب برای مناطق گرمسیری جنوب کشور می باشند. همه می دانیم که گیاهان طراوت طبیعت را به خانه های ما می آورند؛ پس چه بهتر که تا جایی که ممکن است از گیاهان در فضای داخلی و خارجی خانه هایمان بهره برده و زیبای و آرامش طبیعت را مهمان خانه های خود کنیم. امروز می خواهیم سری دوم از گیاهان مناسب برای زندگی در نقاط گرم و خشک را برای شما معرفی کنیم که بسیار مناسب برای فضای سبز می باشند.

رزماری و اسطوخودوس

رزماری و اسطوخودوس

رزماری را در اکثر خیابان ها و پارک ها دیده اید، گیاهی مقاوم بوده که خاصیت دارویی دارد. از بین این دو گیاه اسطوخودوس به دلیل بوی آرامش بخش و رنگ زیبایی که دارد مضاف بر اینکه پس از رویش از زیر دچار ریختگی نمی شوند مناسب تر می باشد. این دو گیاه به نور زیاد و خشکی و گرمای هوا هم خیلی مقاوم بوده و هر جایی که گرم و خشک باشد به راحتی رشد خواهند کرد.

ایپومیا یا سیب زمینی شیرین

معیار زیبایی این گیاه برگ هایش است؛ برگ ها در ایپومیا فرم زیبایی داشته و رنگ های متفاوتی را به خود اختصاص داده است، از این رو در کل دنیا طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. گل های این گیاه درشت و شیپوری و آبی رنگ بوده و ریشه های غده ای دارد که می توانند آب را در خود ذخیره کنند. این گیاه در زمستان کف بر شده و سال بعد مجددا رشد خواهد کرد.

اشرفی، جعفری و کوکب کوهی

چند  گل که دارای گونه های مختلفی بوده و برای زندگی در مناطق گرم و خشک به این دنیا آمده اند! این گیاهان گل های ریز زیبایی دارند که می توانید با آنها انواع مختلفی از طرح های ترکیبی را پیاده سازی کنید. گل جعفری یکساله بوده و نهایتا تا پاییز گل دارد.

بومادران و آرتمیزیا

بومادران و آرتمیزیا هر دو از دسته گلهای پوششی هستند. هر دو گیاه از دسته گیاهان مقاوم به خشکی و گرما بوده که از این بین آرتمیزیا دارای قیمت بالایی بوده و از بافتی نرم و مخملی بهره می برد. جالب است بدانید آرتمیزیا از دسته گیاهان آتش کاه بوده و به سوختگی مقاوم است؛ به طوریکه در جنگل ها برای مهار آتش از این گیاه استفاده می کنند!

آکالیف

به جرات می توان گفت آکالیف سلطان گیاهان مقاوم به خشکی و گرما بوده و بسیار مناسب برای کاشت در مناطق جنوبی می باشد. این گیاه دارای رنگ قرمزی است که بسیار مناسب برای طراحی در باغچه می باشد.

استاکیس

استاکیس را با نام گوش بره نیز می شناسند، این گیاه از خانواده نعنایان بوده و دارای برگ هایی نقره ای و پهن است. یادتان باشد اکثر گیاهان برگ نقره ای به شرایط سخت و نور و گرما مقاوم هستند.

اونوترا دورنگ

اونوترا دورنگ نیز نام دیگری به نام گل مغربی به خود اختصاص داده است. این گل دارای دو گونه زرد و صورتی بوده که هر دو به مناطق خشک علاقه ای بسیار نشان می دهند.

پیچ ساعتی و اناری

هر دو گیاه رونده بوده و از بهار تا پاییز گل می دهند. این دو گل هر دو به شرایط سخت مقاوم بوده و در مناطق خشک می توان برای استفاده از پرچین و آلاچیق یا روی دیوار از آنها بهره برد.

انواع کاکتوس

بهترین گونه های کاکتوس اپونتیا و سرئوس هستند که اپونتیا میوه هم می دهد. کاکتوس ها معرف حضور همه بوده و آنها را در بیابان ها دیده اید. پس از این لحاظ می توان اعتماد داشت که این گیاهان به شدت مناسب برای مناطق گرم و خشک هستند.

 فستوکا و فرانکینیا، سراستیوم

سه گیاه مقاوم که از دسته گیاهان پوششی بوده و تنها تفاوت میان آنها در گل های سفید رنگ سراستیوم می باشد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]