اسکانو

آجر های سفالی جدید و ایجاد گردش هوا در ساختمان ها

روز به روز با بالا رفتن نیاز به ساخت خانه های بیشتر در سراسر دنیا، معماری با متریال پایدار یکی از لازمه های زندگی امروزی خواهد شد، طراحی سازه ها با هدف افزایش آسایش و کیفیت زندگی، یکی از اساسی ترین بخش های هر نوع از معماری بشمار می روند، که نتیجه این امر در دنیای معماری به طراحی متریال هایی پایدار و جدید می انجامد، در واقع متریال های پایدار امروزی همان احیای متریال های قدیمی با روش های مدرن هستند.

آجرهای سفالی

یکی از مشخصه های معماری در مناطق کهن کلمبیا، بهره برداری و بررسی خاک رس به عنوان متریالی خام است. به تازگی یکی از دفاتر معماری کلمبیا با نام Sumart Diseño y Arquitectura SAS راه حل های تازه ای در زمینه معماری پایدار ارائه کرده است و موفق به تولید متریالی جدید شده که با خود ویژگی های منحصر بفردی را همراه دارد. آجر های سفالی طراحی شده توسط این گروه معماری دارای مقطعی نامنظم و به صورت هندسی می باشند؛ این نوع آجر ها به هوای تازه اجازه می دهند که در میان خلل و فرج های مقطعی آنها به راحتی عبور کنند.
چنین عبور هوای تازه ای موجب می شود تا گرمای فضای داخلی به سادگی کاهش یافته و تعویض هوای عبوری از پوسته ی خارجی ساختمان امکان پذیر باشد. در این نوع از متریال چرخش 24 درجه ای آجر بر روی دیوار عمودی منجر می شود تا از تابش نور خورشید و جذب گرمای زیاد آن جلوگیری شود؛ با اینکار سایه هایی بر روی آجرهای زیرین ایجاد می شوند که منجر به کاهش نفوذ انرژی گرمایی به داخل خواهند شد.

مزایای آجرهای سفالی جدید

در این نوع از متریال شاهد مزایایی همچون کاهش اتلاف انرژی حرارتی و به حداقل رساندن استفاده از دستگاه های تهویه هوا خواهید بود؛ به علاوه اینکه ماده ی خام اولیه در دسترس همگان است و در هنگام فقدان انرژی های پایدار می توان آنها را جایگزین کرد، کاهش سازه و نصب تاسیسات برودتی و بهره گیری از نیروی انسانی و احیای طرح های سنتی نیز از دیگر مزایای این نوع از متریال هستند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]