اسکانو

[:en]آداب همسایگی به سبک ایرانی[:de]

آداب همسایگی به سبک ایرانی

[:]

اواخر قرن نوزدهم ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرهایی چون شیکاگو، نیویورک و دیترویت آغاز شد و حالا نزدیک به ۲۰۰ سال از قدمت آپارتمان‌نشینی در غرب می‌گذرد اما آپارتمان‌نشینی هنوز هم برای ایرانیان پدیده تازه‌ای است، اولین آپارتمان‌ها در دهه ۱۳۴۰ در تهران ساخته شدند و جدود ۵۰ سال از سبک زندگی به شیوه آپارتمان‌نشینی در ایران می‌گذرد.

هنوز هم بسیاری از ایرانیان با آداب آپارتمان‌نشینی به خوبی آشنا نیستند. به ویژه افرادی که سال‌ها در خانه‌های شخصی زندگی کرده‌اند، محدودیت‌های زندگی در آپارتمان‌ها را به سختی قبول می‌کنند. اما برای اینکه همسایه خوبی آپارتمان باشیم باید قوانین آپارتمان‌نشینی را رعایت کنیم. در زیر به برخی از این قوانین که کمک می‌کند همسایه خوبی باشیم، اشاره می‌شود:

دوستانه رفتار کنیم

لازم نیست با همسایه‌های خود معاشرت کنید اما با آنها دوستانه رفتار کنید. وقتی آنها را در راهروها، پارکینگ یا آسانسور می‌بینید با لبخند با آنها احوالپرسی کنید. درباره زندگی خصوصی همسایگان و رفت‌وآمدها  سوالی نپرسید و به حریم شخصی آنها احترام بگذارید. حتما مدیر ساختمان را بشناسید و بدانید در زمان وقوع حادثه یا مشکل با چه کسی باید مشورت کنید. شرکت کنید. در جلسات حضور پیدا کنید و اظهار نظر کنید. در تصمیماتی که درباره آپارتمان گرفته می‌شود، مشارکت داشته باشید.

آهسته صحبت کنیم

اگر ساکن آپارتمان هستید، توجه کنید که در راهروها و فضاهای مشاء با صدای آهسته‌تری صحبت کنید. به ویژه وقتی صبح زود یا شب دیروقت در آپارتمان تردد می‌کنید، توجه کنید که ممکن است همسایه‌های شما کار تمام وقت داشته باشند و شب زودتر بخوابند. پس باید سکوت را حتی در آپارتمان خود رعایت کنید. شب‌ها جاروبرقی نکشید، ساز تمرین  نکنید یا مبلمان خود را تکان ندهید. متاسفانه  دیوارها و پنجره‌های آپارتمان‌ها در ایران عایق شده نیستند و صداها به راحتی در آپارتمان‌های مجاور به گوش می‌رسد. بنابراین سعی کنید در صورتی که نمی‌توانید دیوارها را عایق‌بندی کنید، مراقب ایجاد صداهای مزاحم باشید. و سعی کنید روزها که همسایگان سرکار هستند یا روزهای تعطیل تعمیرات و تغییر دکوراسیون انجام دهید یا از وسایل ورزشی پرصدا استفاده کنید.

پارکینگ

محل پارک اتومبیل خود را بشناسید و سعی کنید اتومبیل شما مانعی برای ورود و خروج دیگر همسایگان نباشد. حتی وقتی برای چند دقیقه در خانه کار دارید اتومبیل‌تان را دوبل پارک نکنید. به مهمانان خود هم بسپارید که اتومبیل‌شان را روبروی در پارکینگ رها نکنند. اگر مجبور هستید که اتومبیل خود را در کوچه یا خیابان پارک کنید هیچگاه روبروی در پارکینگ دیگر همسایگان را انتخاب نکنید.

به همسایه خود کمک کنید

اگر یکی از همسایگان به کمک نیاز داشت حتما به او کمک کنید. اگر یکی از ساکنان آپارتمان سالمند است، هراز گاهی از او احوالپرسی کنید و در صورت نیاز به امورش رسیدگی کنید. یادتان باشد که همیشه کمک دو سویه است و قطعا در مواقع لزوم آنها نیز به شما کمک خواهند کرد.

حیوانات خانگی

چند سالی است که نگهداری از حیوانات خانگی در بین خانواده‌های ایرانی مرسوم شده است. اگر فضای کافی برای نگهداری حیوان در آپارتمان خود ندارید، بهتر است از خیر داشتن حیوان خانگی بگذرید. اما اگر فضای کافی دارید باز هم بهتر است از حیوانات کوچک و کم سروصدا در آپارتمان نگهداری کنید. به اعتقادات همسایگان خود احترام بگذارید و اگر از سگ نگهداری می‌کنید حتما با سبد مخصوص او را حمل کنید.

حمل زباله‌ها را جدی بگیرید

یکی از قوانین آپارتمان‌نشینی  تعیین ساعت دقیق برای بیرون گذاشتن زباله است. اگر آپارتمان شما به سیستم شوتینگ مجهز نیست. بهتر است هنگام حمل زباله مراقب باشید تا راه‌پله و آسانسور کثیف نشود. می‌‌توانید از سطل زباله هنگام حمل آن استفاده کنید یا زباله‌ها را داخل کیسه زباله قرار دهید. درضمن هیچگاه زباله‌ها را روبروی در ساختمان رها نکنید. کیسه زباله را حتما داخل سطل زباله سر کوچه قرار دهید. با این شیوه از کثیف و بدمنظره شدن کوچه جلوگیری می‌کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]