اسکانو
جاذبه‌های گردشگری گرجستان

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری گرجستان

گرجستان در شرق دریای سیاه قرارگرفته و بی‌شک یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های گردشگری در جهان است که هرساله میزبان تعداد بسیار زیادی از گردشگران است. پایتخت گرجستان شهر تفلیس بوده و درواقع این کشور در منطقه اوراسیا و مرز میان اروپا و آسیا قرارگرفته است. مردم این کشور به زبان گرجی صحبت کرده و بیشتر آن‌ها مسیحی می‌باشند. در مطلب امروز قصد داریم جاذبه‌های گردشگری از این کشور زیبا را برای شما معرفی کنیم، اگر شما نیز قصد سفر به گرجستان رادارید تا ادامه مطلب امروز همراه با اسکانو باشید.

دریاچه لیسی (Lisi Lake)

در شمال غربی تفلیس دریاچه لیسی قرارگرفته که حدود 16 کیلومترمربع مساحت داشته و عمق آن به 4 متر می‌رسد. این دریاچه منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی را ایجاد کرده و آب خود را مدیون باران، برف و آب‌های زیرزمینی است.

محله حمام‌ها تفلیس گرجستان

یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین قسمت‌های تفلیس محله حمام‌های قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا است. به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم متعدد در این منطقه، این حمام‌ها درگذشته دایر شده‌اند. درگذشته و برخلاف امروزه از این حمام‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده نمی‌شده و تنها استفاده آن‌ها برای تفریح و برگزاری جشن بوده است.

کلیسای صخره‌ای گرجستان

این ستون در غرب گرجستان و در نزدیکی شهر چیاتورا واقع‌شده است؛ برخی از این کلیسا بانام پلکان بهشت یاد می‌کنند. در گرجستان کلیسای صخره‌ای بانام ستون کاتسخی نیز شناخته می‌شود که بر فراز یک صخره به ارتفاع 40 متر قرارگرفته است. این کلیسا پس از ترمیم توسط یکی از راهب‌های گرجی به تملک وی درآمده و او حدود 20 سال است که در آن سکنی گزیده است.

کلیسای جامع تثلیث

این کلیسا معروف به سامبا نیز است و یکی از اصلی‌ترین کلیساهای ارتدکس گرجستان به شمار می‌رود. این کلیسا دارای ظرفیت 15 هزارنفری بوده و دقیقه در تفلیس واقع است. معماری سامبا آمیزه‌ای از سبک‌های سنتی معماری مذهبی گرجی در مراحل مختلفی از تاریخ است. مجموعه کلیسای سامبا دارای بنای اصلی، برج ناقوس، اقامتگاه اسقف اعظم، صومعه، آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌های آموزشی، استراحتگاه است که در حال حاضر یکی از پرجاذبه‌ترین‌های تفلیس بشمار می‌رود.

شهر سیقناقی

شهر سیقناقی یک شهر قدیمی و توریستی در 120 کیلومتری جنوب شهر تفلیس در منطقه کاختی است. این شهر دارای قدمتی بسیار طولانی و مرتبط به عصر حجر بوده که در آن زمان نام هرتی را با خود به دوش می‌کشیده است.

شهر سنگی اوپلیستیخه (uplistsikhe)

شهر سنگی اوپلیستیخه درواقع بزرگ‌ترین شهر سنگی در دنیا است که در 1۰ کیلومتری شرق شهر گوری قرارگرفته است. این شهر باقیمانده از حدود 1000 سال قبل از میلاد بوده و یکی از مهم‌ترین مراکز سیاسی و مذهبی قبل از مسیحیت کارتلی گرجستان به شمار می‌رفته است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا می‌توان به پارک آبی تفلیس گرجستان (آکوا پارک)، پارک ریکه تفلیس گرجستان (Rike park)، پل صلح، کلیسای سیونی، دژ ناریکالا، باغ های بوتانیکا، کلیسای کاشوتی، موزه ملی گرجستان، معبد امتاتسمیندا، کوه مقدس تفلیس، باغ گیاه‌شناسی باتومی، ساحل سحرآمیز باتومی و نارین قلعه تفلیس اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]