اسکانو
دیدنی‌های سوئد

آشنایی با دیدنی‌های سوئد (سری دوم)

سوئد هرساله به دلیل سنجش کیفیت زندگی و شادی رتبه بالایی کسب می‌کند، از همین رو مکانی بسیار مناسب برای زندگی بشمار می‌رود. در این کشور مناظر طبیعی بسیار زیبا و فرهنگ خوراک‌شناسی و شهرهایی باستانی که متعلق به قرون‌وسطی هستند، منجر به آن شده تا مقصدی بسیار مناسب برای گردشگران به شمار برود. در مطلب گذشته سری اول از جاذبه‌های دیدنی سوئد را برشمردیم، در مطلب امروز سری دوم از این جاذبه‌های گردشگری را معرفی خواهیم کرد، همراه ما باشید.

ویسبی (Visby)، جزیره گاتلند (Gotland)

دیدنی‌های سوئد

ویسبی یک شهر تاریخی و مرتبط با قرون وسطا است. شهری که لقب مروارید دریای بالتیک را به خود اختصاص داده و به گفته کارشناسان دیوارهای آن دارای ۷۰۰ سال قدمت می‌باشند. جالب است بدانید که شهر ویسبی پوشیده از رزهای وحشی و خرابه‌های چند صدساله است و در آن ۹۰ کلیسای قدیمی وجود دارد که مربوط به قرن ۱۲ می‌باشند. در این شهر، خانه‌های مجلل و چوبی ۱۰۰ ساله در کنار خیابان‌های پرپیچ‌وخم سنگفرش شده‌ای قرار دارند و می‌توانند لذت سفر به یک شهر قدیمی و تاریخی را برای شما دوچندان کنند.

پارک ملی آبیسکو (Abisko)

پارک ملی آبیسکو در شمال لاپلند قرارگرفته و مخصوص برای اردوگاه‌های کاوش شفق‌های قطبی است. در کوه نولجا کوهی که ۹۰۰ متر از سطح دریا بالاتر است در منطقه‌ای به‌شدت سیاه ایستگاه آسمان سپیده‌دم قرار گرفت که یکی از بهترین مناطق گردشگری در دنیا به‌حساب می‌آید. اگر در تابستان به این منطقه سفر کنید می‌توانید در جنگل‌های سرسبز به پیاده‌روی‌های طولانی پرداخته و یا در دریاچه ترولسجون راه بروید. در زمستان هم می‌توانید به اسکی پرداخته و یا سوار بر سورتمه سگ‌ها شده و یا گرفتن ماهی‌های یخی را تجربه کنید. در این منطقه و در ایستگاه کوه آبیسکو خانه‌های کوهستانی وجود دارد که از یک قرن پیش مورداستفاده قرار می‌گرفته، که توصیه می‌کنیم شب‌هنگام یکی از آن‌ها را گرفته و زمان خود را در این خانه‌های کوهستانی بگذرانید.

جوگاردن (Djurgården)

جوگاردن نام یک جزیره است؛ جزیره‌ای که از مرکز استکهلم کمی دور بوده اما در خود مکان‌های سبز، موزه‌ها و دیگر گزینه‌های تفریحی بسیاری را جای‌داده است. پس از سفر به این منطقه می‌توانید در آبریز جوگاردانسبران پیاده‌روی بی‌نظیری را تجربه کرده و یا سری به موزه آبا (The Abba Museum)، موزه اتنوگرافی (The Museum of Ethnography)، موزه وسا (The Vasa Museum)، موزه و باغ‌وحش روباز، پارک تفریحی و … بزنید. اگر از کسانی هستید که از خوردن غذا لذت می‌برند، باید بدانید که این منطقه دارای کافه و رستوران‌های متعددی بوده و می‌توانید یک روز خوشمزه را در آن به‌راحتی بگذرانید!

آبریز گوتا The Göta Canal

کانال گوتا یکی از شاهکارهای مهندسی سوئد نامیده می‌شود، این کانال راه‌آبی ۱۹۰ کیلومتری بوده که متعلق به قرن ۱۹ است. درواقع این کانال آبی منجر به آن شده تا استکهلم در شمال سوئد به‌سادگی به گوتنبرگ در جنوب غربی متصل شود. حال می‌پرسید جاذبه‌های گردشگری این منطقه چیست؟ شما می‌توانید پس از سفر به منطقه سواری آرام‌بخش در کشتی مسافربری را تجربه کنید، حتی می‌توانید قایق اجاره کرده و خود گردشگری با لذتتان را آغاز کنید. در این منطقه حتی می‌توانید راهی ارزان‌تر را انتخاب کرده و دوچرخه کرایه کنید، سپس برای دیدن منطقه بومی بی‌نظیر آن سفر خود را همراه با یک راهنما آغاز کنید. نکته مهمی که باید در مورد این آبریز بدانید آن است که این منطقه از ماه می تا سپتامبر آماده پذیرایی از توریست‌ها است.

سیگتونا (Sigtuna)

سیگتونا قدیمی ترین شهر سوئد است و درواقع یکی از تفرجگاه‌های تاریخی آن بشمار می‌رود. این شهر قدیمی در دریاچه مالارن اوپلاند در حدود سال ۹۸۰ بعد از میلاد مسیح کشف شد. در مرکز این شهر تاریخی و قرون وسطایی شاهد مغازه‌های هنری، رستوران‌های محلی، کافه‌های فریبنده و مغازه‌های لباس‌فروشی خواهید بود. گردش در کلیساهای قرون وسطایی، خرابه‌ها و سنگ‌های طلسم شده اطراف این شهر یکی از علاقه‌مندی‌های توریست‌های سفرکرده به این منطقه است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]