اسکانو
روستای یوش

آغاز بکار بازسازی روستای یوش زادگاه نیما یوشیج در مازندران

در طی خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران اعلام کرد که روستای یوش در مازندران که زادگاه نیما یوشیج پدر شعر نوی ایران است، بازسازی خواهد شد. طبق این خبر بازسازی این منطقه با حفظ بافت و معماری سنتی این روستا انجام خواهد شد. سید مجید هاشمی اعلام کرد تاکنون حدود 6 روستا در مازندران بوده‌اند که به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب و طرح‌های مختلف زیربنایی عمرانی و بازسازی در آن‌ها اجراشده است.

وی همچنین اعلام کرد که در این نوع از روستاها هیچ‌گونه زمینی برای فروش وجود ندارد و تمامی اهالی این نوع از روستاها باهدف ارائه خدمات گردشگری فعالیت دارند. وی همچنین افزود که در حال حاضر حدود سه روستای دیگر به‌عنوان روستای هدف گردشگری در شهرستان‌های بهشهر و نکا شناخته‌شده‌اند که کار عمرانی آن‌ها در حال اجرا است.

 به گفته هاشمی 10 روستا از مازندران تا پایان سال 96 بر اساس میزان بافت باارزششان احیا خواهند شد، که از این طریق منجر به بازگشت روستاییان به وطن خود می‌شوند. دراین‌بین خانه نیما یوشیج در یوش نیز منجر شده تا این روستا دارای بافتی باارزش باشد و مطالعات اجرایی شدن این طرح انجام‌شده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]