اسکانو
کاشت ریحان

آموزش کاشت ریحان در خانه

ریحان یک نوع گیاه علفی بوده و از خانواده گیاه نعناع بشمار می‌رود و در انواع مختلف و طعم‌های متفاوتی وجود دارد. ریحان خاصیت ضد قارچی و باکتریایی داشته و ازاین‌رو در ساخت لوازم‌آرایشی نیز از آن استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود. یکی از موارد مصرف ریحان استفاده آن به‌صورت تازه در انواع غذا و خوراکی‌هاست، حال تصور کنید گلدانی پر از ریحان تازه را که در هنگام لزوم از آن‌ها استفاده می‌کنید و از حاصل دسترنج خود لذت می‌برید! کاشت ریحان کار بسیار ساده است که به شما آموزش میدهیم.

انواع ریحان

ریحان‌ها هرکدام بسته به نوع خود دارای عطروطعم‌های متفاوتی هستند و در مدل‌هایی بارنگ سبز، لیمویی، بنفش، ریحان چندساله و یونانی تقسیم‌بندی می‌شود.

برای کاشت ریحان اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که دارای آب‌وهوای سردیست، باید چهارتا شش هفته قبل از آخرین سرمایی که داشته‌اید ریحان را درجایی گرم نشاء کنید، سپس آن‌ها را به زمین منتقل کنید. این کار برای کشت ریحان در سطوح کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد، چراکه ریحان برای رشد نیاز به هوای گرم و آب فراوان دارد. اگر درجایی گرم زندگی می‌کنید می‌توانید دانه‌های ریحان را مستقیماً در گلدان و یا زمین بکارید، برای کاشت این دانه‌ها در زمین دقت داشته باشید که بعد از آخرین سرمای منطقه دانه‌ها باید در زمین کاشته شوند.

خاک مناسب ریحان

خاک مناسب برای ریحان باید حاصلخیز باشد و دارای زهکشی مناسبی باشد. بذرهای ریحان باید در عمق ۱ سانتی‌متری از سطح خاک کاشته شوند و فاصله میان آن‌ها حدود ۱۵ سانتی‌متر در نظر گرفته شود. زمانی که ریحان‌ها جوانه زدند باید هرروز صبح آبیاری شوند اما نه به صورتی که غرق در آب‌شده باشند، تنها نیاز است تا خاک مرطوب باشد. اگر قصد به کاشت ریحان در گلدان رادارید، بعدازآنکه ریحان‌ها جوانه زدند و چند سانتی‌متری بلندتر شدند و برگ‌های حقیقی بر روی آن‌ها ظاهر شد، لازم است تا آن‌ها را به گلدانی بزرگ‌تر منتقل کنید. زمانی کهگل‌های ریحان بر روی سر آن ظاهر شد گل را به همراه دو برگ پایینی قطع کنید، چراکه این گل‌ها منجر به بدطعم شدن ریحان شما خواهند شد.

زمان برداشت ریحان

زمان برداشت ریحان در اوایل تابستان و اواخر زمستان و اواسط پاییز است. ریحان‌ها باید بافاصله‌ای حدوداً ۵ تا ۷ سانتی‌متری از سطح زمین چیده شوند، اما توجه داشته باشید که‌برگ‌های بالایی را چیده و برگ‌های پایینی را نچینید، این کار موجب پرپشت شدن بوته ریحان شما خواهد شد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]