اسکانو
اجاره نشینی

اجاره نشینی و نکات اجاره مسکنی که باید بدانید!

همانطور که می دانید سال به سال که می گذرد، به تعداد اجاره نشین ها اضافه می شود. اجاره نشینی یکی از مسائل مهم و پر اهمیت این روزهای کشور ماست که همانند دیگر اجاره ها دارای نکاتی است، نکاتی که با دانستن آنها قطعا از مشکلات بعدی پیشگیری کرده اید.

  1. زمانیکه اجاره نامه عقد می کنید باید مدت زمان آن به درستی در قرارداد ذکر شود، در غیر اینصورت چنین قراردادی از نظر قانون باطل است.
  2. لازم نیست تا موجر مالک ملک باشد، اما حتما باید مالک منافع آن باشد تا بتواند ملک را به شما اجاره دهد.
  3. اگر پس از قرارداد متوجه شوید که ملک دارای عیوبی است می توانید به سادگی قرارداد را فسخ کنید.
  4. هیچ صاحب خانه ای نمی تواند در مدت زمان اجاره در ملک تغییراتی ایجاد کند مگر آنکه از مستاجر اجازه کسب کرده باشد.
  5. هر خرجی که به جهت بهره برداری از ملک واجب باشد بر عهده مالک است مگر آنکه در قرار داد ذکر شود که کلیه مخارج بر عهده مستاجر خواهد بود.
  6. هر مستاجری باید در زمان تعیین شده اجاره بها را پرداخت کرده و باید بابت آن رسید دریافت کند.
  7. هیچ اجاره نامه ای با فوت صاحب خانه باطل نمی شود.
  8. هیچ مستاجری نمی تواند ملک را به دیگری اجاره دهد مگر آنکه در مورد آن و در قرارداد توافق صورت گرفته باشد.
  9. مستاجری که بدون اجازه مالک در یک خانه تغییراتی را ایجاد کند نمی تواند مخارج را مطالبه کند و اگر صاحب خانه درخواست کند باید ملک به حالت اولیه بازگردد.
  10. هر صاحب خانه ای حق دارد که اگر مستاجر در خانه وی درختی بکارد و یا ساخت و سازی کند به راحتی آن را از بین ببرد.
  11. برای آنکه طرفین از مزایای قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۷۶بهره مند شوند باید برای تنظیم قرارداد اجاره به صورت عادی دو نفر به عنوان شاهد ذیل سند اجاره نامه را امضا کنند.
  12. اگر مدت اجاره اتمام یابد موجر می تواند قانونا تخلیه را انجام دهد.
  13. اگر مبلغی به عنوان رهن از مستاجر دریافت شده باشد تخلیه ملک زمانی امکان پذیر است که مستاجر پول خود را تمام و کمال دریافت کرده باشد.
  14. هیچ موجری حق برداشت از پول رهن مستاجر را به دلایلی مختلف اعم از عدم پرداخت اجاره بها یا بدهی و شارژ و .. ندارد و باید دادخواست خود را به دادگاه بدهد و سپس برای دریافت حق خود اقدام کند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]