اسکانو
پایان رکود مسکن

اعلام عمومی پایان رکود مسکن توسط فعالان این حوزه

فعالان بازار مسکن این روزها همگی معتقدند که پایان رکود مسکن در خریدوفروش آپارتمان رسیده است و همگی این مسئله را تائید کرده‌اند. بازار مسکن از اواسط سال گذشته از رکودی عمیق که در آن گیر افتاده بود کم‌کم فاصله گرفت و آمارهای بانک مرکزی نشان می‌داد که حجم معاملات مسکن دارای رشد مثبتی است اما به دلیل عادت‌های ذهنی منفی فعالان نسبت به سه سال رکود، تا همین یک ماه گذشته کسی به آمارهای گزارش‌شده اعتنایی نداشت و به آن‌ها تردید وارد می‌کردند. در حال حاضر به دلیل مراجعات گسترده‌ای که به مشاوران املاک به جهت خرید ملک می‌شود می‌توان این نتیجه‌گیری را کرد که بازار مسکن به آستانه رونق خود نزدیک شده است. فروشنده‌های واحدهای مسکونی نوساز بیان می‌کنند که تقاضای خرید از واحدهای آن‌ها چه از سوی دلالان و چه از سوی متقاضیان مصرفی نسبت به سال گذشته دارای رشد 5 برابری است. البته لازم به ذکر است این حجم از تقاضا منجر شده تا بسیاری از فروشندگان به افزایش قیمت‌های پیشنهادی خود پرداخته و عملاً بازهم بازار مسکن را درگیر حباب قیمتی کنند.

در برخی از مناطق شهر تهران قیمت‌های پیشنهادی حدود 12 درصد افزایش داشته است اما بر طبق گفته مشاوران املاک بسیاری از این فروشندگان بر سر میز مذاکره قیمت‌ها را به همان سطح تابستان بازمی‌گردانند و به خریداران تخفیف می‌دهند. اما اطلاع عمومی از پایان رکود در بازار مسکن با خود دارای دو پیامد مثبت و منفی خواهد بود؛ به شکلی که پیامد مثبت آن است که واحدهایی که سال‌هاست مانده و خاک می‌خورند بالاخره به فروش رفته و زمانی برای شروع ساخت‌وساز مجدد فراهم خواهد شد؛ از طرفی این اعلام می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود، چراکه فروشندگان از این وضعیت سو استفاده کرده و قیمت‌های پیشنهادی خود را بسیار بالاتر خواهند برد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]