اسکانو

افزایش 57 درصدی ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات صندوق مسکن یکم

صندوق مسکن یکم صندوق پس‌انداز مختص سپرده‌گذاری و پرداخت تسهیلات به خانه اولی‌ها است و این روزها شاهد افزایش 57 درصدی نسبت به سال گذشته بوده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که حجم استقبال از این نوع تسهیلات برای خانه اولی‌ها رو به افزایش است؛ به شکلی که تا امروز بیش از 40 هزار متقاضی برای دریافت این نوع از تسهیلات وجود دارند. در سال گذشته هرماه تنها حدود 12 تا 15 هزار نفر اقدام به ثبت‌نام برای دریافت این‌چنین تسهیلاتی می‌کردند که این اعداد به‌طور میانگین حدود روزی 500 نفر می‌شود اما این اعداد و ارقام در حالی است که در پاییز امسال در هرماه بیش از 20 هزار نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و این بدان معناست که اکنون هرروز حدود 800 نفر از خانه اولی‌ها اقدام به ثبت‌نام در صندوق پس‌انداز مسکن یکم می‌کنند.

تعداد افرادی که در مهرماه اقدام به ثبت‌نام در صندوق را کردند حدود ۲۰ هزار و ۸۱۰ نفر بود اما در آبان ماه این اعداد به ۲۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسیده است. در حال حاضر بسیاری از خانه اولی‌ها به موعد دریافت تسهیلات خود رسیده‌اند، متقاضیان از 18 ماه قبل در بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند و اکنون زمان آن رسیده تا تسهیلات خود را دریافت کنند، به‌طوری‌که در حال حاضر حدود ۱۵۰ وام خرید مسکن در هرروز به متقاضیان پرداخت می‌شود. در پاییز امسال حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان در حال افزایش بود و به بیش از ۳۷۰۰ پرداخت ماهانه رسیده است. بر طبق گزارش‌ها در هرماه تعداد پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که موعد دریافت تسهیلاتشان فرارسیدهاست رو به افزایش است. روند سپرده‌گذاری متقاضیان جدید و همچنین وضعیتی که اکنون بازار مسکن دارد نشانگر آن است که حجم سپرده‌گذاری ماهانه در این صندوق از سوی متقاضیان در ماه‌های آینده نیز روندی صعودی دارد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]