اسکانو
رونق بازار مسکن

انتشار آمار معاملات بازار مسکن و شروع فاز رونق بازار مسکن از مهرماه

عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در مورد وضعیت بازار مسکن اعلام کرد که در تهران حجم معاملات انجام‌شده رو به افزایش است، بااینکه در ماه رمضان هستیم و هرساله در این ماه شاهد کاهش نسبی معاملات بوده‌ایم اما بازهم برخلاف سال‌های گذشته شاهد افزایش معاملات هستیم و پیش‌بینی می‌شود این حجم همچنان رو به افزایش بماند. بر طبق آخرین آماری که از معاملات مسکن در سراسر کشور  وجود دارد؛ بیش از 42 هزار و 850 قرارداد خریدوفروش تا خردادماه 96 به ثبت رسیده است. در این میان 201 هزار و57 قرارداد اجاره منعقدشده که در تهران 13 هزار و 598 قرارداد خریدوفروش و 16 هزار 449 قرارداد اجاره به ثبت رسیده است .

به گفته عقبایی با توجه به وضعیت امیدبخش سه ماه اول از سال باآنکه فروردین‌ماه به دلیل علت تعطیل بودن نیمی از ماه نمی‌تواند شاخص مناسبی در بررسی وضعیت مسکن باشد، و اردیبهشت‌ماه به دلیل تقارن با انتخابات ریاست جمهوری، بازهم در این سه ماه شاهد تحول در حجم معاملات مسکن نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته بوده‌ایم. به گفته عقبایی از اوایل خرداد تا انتهای شهریور دوره‌ای برای پیش رونقی بوده و با افزایش معاملات در اجاره و خریدوفروش مواجه خواهیم بود و در نیمه دوم سال دقیقاً با شروع مهرماه دوره رونق در بازار مسکن نیز شروع خواهد شد.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اصلاح نظام بانکی و تغییر درروند اعطای تسهیلات می‌توان گامی بزرگ در رونق بازار مسکن برداشت که در این صورت شاهد سیری صعودی تا آخر سال در معاملات مسکن خواهیم بود. به گفته عقبایی رکود چهارساله تمام‌شده و مهرماه سال جاری دوران رونق بازار مسکن است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]