اسکانو
انواع گیاهان رونده و نحوه نگهداری از آنها در آپارتمان

انواع گیاهان رونده و نحوه نگهداری از آنها در آپارتمان (سری دوم)

گیاه رونده گل ساعتی Passion Flower

گل ساعتی یکی از دسته گیاهان رونده دیواری است که فصل رویش گل های ساعتی از اوایل تابستان بوده تا اواسط پاییز. این گیاه زیبا برای رشد خود نیاز به نور زیاد و آفتابی کامل داشته و لازم است بدانید که در محیط هایی با نور کم اصلا گل نمی دهد! از این رو بهترین جایگاه برای قرار دهی این گل در نقاطی است که در طول روز بیشترین نور خورشید به آن می رسد. گیاه مذکور در بهار و تابستان به 24 درجه و در زمستان ها به 15 درجه سانتی گراد دما نیاز داشته و لازم است در تابستان ها هر دو روز یکبار آب دهی گیاه انجام شود. برای آبیاری گیاه در زمستان توجه داشته باشید که باید در زمان خشکی خاک و هر 10 روز یکبار این کار را انجام دهید. به منظور حفظ رطوبت گیاه نیاز است تا در تابستان ۲ تا ۳ بار در هفته غبار پاشی انجام شود. گل ساعتی برای رشد خود و گل دهی بهتر در  تابستان و بهار به کوددهی محلول در آب هر هفته نصف میزان توصیه شده بر روی بسته بندی نیاز دارد. برای تکثیر گل Passion می توانید از طریق قلمه چوب نرم در تابستان و کاشت بذر اقدام کنید.
انواع گیاهان رونده و نحوه نگهداری از آنها در آپارتمان

گیاه رونده سیسوس Kangroo Vine

سیسوس دارای برگ های براقی است که به سایه مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این گیاه زیبا به نور غیر مستقیم و زیادی نیاز داشته که بر حسب نیازش لازم است در کنار پنجره قرار بگیرد تا در تمام طول روز از نور خورشید بیشترین استفاده را کند. گیاه سیسوس در زمستان ها نیاز به 15 درجه دما داشته و این این درجه حرارت در تابستان ها تا حدود 20 درجه افزایش می یابد، که در تابستان ها نیاز است در دمای زیاد غبار پاشی انجام شود. برای آبیاری هر بار سیسوس باید به این نکته توجه کنید که خاک گلدان مابین دو آبیاری خشک شده باشد. به همین دلیل در تابستان هفته ای دوبار و در زمستان هر 2 هفته یک بار آبیاری لازم است. برای تغذیه گیاه زیبایتان نیز می توانید از کود محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی هر ۲ هفته یک ‌بار و برای گلدان از مخلوط خاک باغچه و خاک ‌برگ استفاده کنید. اگر تمایل به تکثیر این گیاه زینتی دارید می توانید از قلمه ساقه در تابستان استفاده کنید.

گیاه بالارونده فیلودندرون Climbing Philodendron

فیلودندرون دارای برگ های قلبی شکل و به رنگ سبز تیره می باشد که قسمت زیرین آنها متمایل به رنگ ارغوانی است. این گیاه به نور غیر مستقیم نیم سایه و نیم آفتاب برای رشد نیاز داشته و بهترین مکان برای قرار گیری آن کنار پنجره است. در تابستان ها مناسبترین دمای مورد تحمل برای گیاه 24 درجه و در زمستان پایین ترین دمای مورد تحمل برای آن 13 درجه سانتی گراد می باشد. لازم است بدانید آبیاری گیاه باید در تابستان ها هفته‌ای ۲ بار و زمستان ها هفته‌ای یک ‌بار انجام شود و دقت کنید تا خاک گلدان ما بین 2 آبیاری خشک شود. نکته مهم دیگری که در نگهداری گیاه بالارونده فیلودندرون لازم است به آن توجه کنید این است که غبارپاشی هفته‌ای ۲ بار برای این گیاه ضروری می باشد. برای تغذیه بهتر این گیاه زیبا 2 هفته یکبار کود محلول در آب را مطابق با دستور روی بسته بندی به آن داده و برای انتخاب خاک آن نیز نمونه های سبک همراه با کمپوست را برگزینید. اگر تمایل به تکثیر این گیاه زینتی دارید می توانید از قلمه ساقه در تابستان استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]