اسکانو
جواز ساختمانی

اهمیت استعلام جواز ساختمانی و پایان کار ساختمان

استعلام از جواز ساختمان و پایان کار این امکان را به شما می‌دهد تا اطلاعاتی همچون تاریخ صدور، مساحت و تعداد طبقات مجاز و … را واکاوی کنید. گاهی اوقات مابین مالکین و مدارکی که وجود دارد اختلافاتی ایجاد می‌شود، در پاره‌ای از این موارد خریدار ممکن است با زیان‌های بزرگی مواجه شود که برای جلوگیری از این ضررها بهتر است استعلام جواز ساختمانی و پایان کار ساختمان انجام شود، از این طریق مشخص می‌شود که آیا جواز و یا پایان کار ساختمان شما اعتبار دارد یا خیر و از طرفی دیگر هم شما توانسته‌اید با این کار جزییات لازم مربوط به هرکدام از اسنادی که در اختیاردارید را متوجه شوید.

سن ساختمان شما از زمان صدور پروانه ساختمانی آغاز می‌شود، بنابراین برای اینکه بدانید سن ساختمان شما چقدر است، دسترسی به اطلاعات جواز ساختمانی دارای اهمیت بالایی است. یکی از دلایلی که این استعلام لازم است در موارد پیش‌خرید ملک است، لازم است شما بدانید تا گفته‌های مالک و سازنده با مدارک همخوانی دارد یا نه… بنابراین برای دسترسی به اطلاعات ریز همچون مساحت هر طبقه، تعداد طبقات، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات ساختمان لازم است از صحت صدور پروانه و جواز ساختمان اطلاع کسب کنید.

اگر زمانی قصد دریافت وام مسکن داشته باشید، بانک موردنظر از شما درخواست جواز ساختمانی و پایان کار می‌کند؛ در چنین شرایطی اگر شما شماره پرونده و مشخصات ملک و اطلاعات مرتبط با ملک خود را داشته باشید، می‌توانید به‌سادگی مدارک موردنیاز بانک را جمع‌آوری کرده و به آن‌ها تسلیم نمایید. یادتان باشد اگر می‌خواهید ملک نوسازی را خریداری کنید، حتماً استعلام پایان کار ساختمانی را در صدر کارهای خود قرار دهید. ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند به‌هیچ‌عنوان خریداری نکنید، در این نوع از ساختمان‌ها احتمال وجود تخلف بسیار زیاد است، ازاین‌رو خود را دچار ضرر و زیان‌های بعدی نکرده و با اتکا به گفته‌های فروشنده ملکی را خریداری نکنید و حتماً خودتان پایان کار را استعلام کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]