اسکانو

بازار خانه های کلنگی آماده برای ورود به فاز رونق

همزمان با پایان رکود چند ساله از بازار مسکن، مشارکت در ساخت نیز در بازار ساخت و ساز در حال خروج از رکود است. با توجه به بررسی های انجام شده همزمان با خروج از فاز رکود در نیمه اول سال جاری بسیاری از سازندگان نیز بر این قصد هستند تا با استفاده از آرامش قیمتی که در خانه های کلنگی اکنون برقرار است خود را به موج رونق برسانند. این تلاش برای رسیدن به رونق عموما به عنوان ساخت و ساز های مشارکتی در حال انجام بوده و در مناطق غیر فرسوده و ساختمان های قابل تخریب می باشد.

این آرامش قیمتی در بخش خانه های کلنگی و زمین به این صورت بوده که بهار 96 در واقع دهمین فصل کم نوسان در بازار املاک بشمار می رود. میانگین قیمت زمین در هر فصل نسبت به فصل قبل در تهران از زمستان سال 93 تا بهار 96 دارای رشدی کمتر  از 3 درصد بوده است. با توجه به ثبات نسبی که در قیمت زمین وجود دارد ساخت و ساز در ابتدای امسال رشد 8 درصدی را تجربه کرد که این میزان از رشد نشان می دهد که اگر روند فعلی ادامه داشته باشد در ماه های آینده با رشد چشمگیری از ساخت و ساز رو به رو خواهیم بود.

با توجه به آنکه متوسط قیمت زمین یا همان ملک های کلنگی در طی هشت سال و میان سال های 88 تا 92 دو برابر شد و به 6 میلیون تومان رسید، اما هم اکنون در بازار املاک کلنگی شاهد قیمتی برابر یا 4 میلیون و 600 هزار تومان در هر متر مربع هستیم، که در چنین شرایطی کارشناسان بازار مسکن توصیه می کنند سازندگان از این آرامش قیمتی استفاده کرده و برای یک سرمایه گذاری مطمئن در مسیر پیش رونق قدم بردارند. این آرامش قیمتی که از آن یاد می شود همان رشد کمتر از یک درصدی بوده که تنها 100 هزار تومان افزایش نسبت به میانگین قیمت زمین در مدت مشابه سال گذشته ایجاد شده است، به طوریکه میانگین قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در بهار ۹۶ به ۴ میلیون و۵۹۰ هزار تومان رسید اما در بهار ۹۵، میانگین قیمت هر مترمربع زمین ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بود. همزمان با افزایش تمایل سازندگان برای ساخت و ساز های مشارکتی مالکان زمین های کلنگی نیز تمایل خود را نشان داده و هم اکنون شاهد فایل های بسیاری هستیم که نیازمند به سازنده و ملک به صورت یکسان می باشند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]