اسکانو
بازار مسکن تهران

بازار مسکن تهران و قیمت‌های جدید آن

بازار اجاره‌بها در تهران با شروع پاییز و زمستان آن‌چنان‌که بایدوشاید همچون تابستان رونق ندارد و این مسئله در قراردادهایی که در این مدت و با کد ره‌گیری در سامانه ثبت‌شده‌اند قابل‌مشاهده است؛ اما در حال حاضر با توجه به ثباتی که در قیمت مسکن وجود دارد و جهش قیمتی که تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم که تنها 20 درصد به قیمت ملک افزوده‌شده است، شاهد آن هستیم که بسیاری از متقاضیان برای ورود به این بازار با توجه به درآمد خود جنب‌وجوش بسیاری می‌کنند. به گفته کارشناسان مسکن یکی از عواملی که منجر می‌شود هرسال در ماه‌های پاییز و زمستان افراد ترغیب به خرید مسکن شوند، همان ترس پنهانی است که در آن‌ها بر سر افزایش قیمت ملک در سال جدید وجود دارد. باآنکه در طی این 5 سال گذشته مسکن در رکود بوده است و هیچ جهش قیمتی را شاهد نبوده‌ایم اما تقاضاهای مصرفی در ماه‌های آخر سال همواره پر جنب‌وجوش تر به دنبال مسکن دلخواه خود هستند و می‌خواهند تا قبل از شروع سال جدید مسکن خود را خریداری کنند.

 دراین‌بین قیمت‌هایی جدید در بازار مسکن تهران به چشم می‌خورد؛ که نشانگر آن است صاحبان ملک نیز از این ترس پنهان استفاده کرده‌اند و اینک قیمت‌هایی جدید را روانه بازار کرده‌اند! به‌طور مثال واحد مسکونی 96 متری 6 ساله واقع در ارامنه جنوبی بدون پارکینگ و انباری باقیمت 282 میلیون تومان (قیمت هر مترمربع 2.9 میلیون تومان) برای فروش قرارگرفته است!

آپارتمانی نوساز با متراژ 127 متری نیز در تهران‌پارس تهران 835 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و این یعنی هر مترمربع 6.5 میلیون تومان است. دراین‌بین آپارتمان‌هایی دیگر نیز که فاقد برخی از امکانات ساده هستند نیز باقیمت‌هایی بالا قیمت‌گذاری شده‌اند، به‌طور مثال واحد مسکونی 70 متری نوساز واقع در فرزانه 350 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده که این واحد بدون انباری و پارکینگ بوده و درواقع به قیمت متری 5 میلیون تومان محاسبه‌شده است.

75 متر آپارتمان 15 ساخت در آهنگ 265 میلیون تومان، 75 متر آپارتمان در آلستوم و 4 ساله به قیمت 388 میلیون تومان قیمت‌گذاری و برای فروش فایل شده‌اند. دراین‌بین در منطقه تجریش تهران برای آپارتمان‌هایی که 10 سال ساخت هستند 10.9 میلیون تومان برای هر مترمربع در نظر گرفته‌شده است، دراین‌بین این واحدهای مسکونی با پارکینگ یا بدون پارکینگ می‌باشند. آپارتمان 68 متری چهار سال ساخت با 588 میلیون تومان در قیطریه، 72 متری 17 سال ساخت در سیدخندان 440 میلیون تومان 73 متری 11 ساله در فاطمی با انباری و پارکینگ 460 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این است قیمت‌های پاییزه مسکن در برخی از مناطق تهران!

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]