اسکانو
سبک مدرن

بازسازی غاری 100 ساله به خانه‌ای به سبک مدرن و لوکس

یکی از هنرهای معماری در آن است که بتوان با یک بازسازی هوشمندانه از فضاهای قدیمی و سنتی استفاده‌ای دوباره و درخور زمان حال کرد. خانه‌ای که امروز برای شما معرفی می‌کنیم درواقع یک غار بوده است!

 ساختمانی که بیش از صدسال قدمت داشته و داخل زمین به‌صورت یک غار ساخته‌شده بوده است. این غار تنگ و تاریک اکنون به دست معماری زبردست بازسازی‌شده و با سبکی مدرن و ترکیبی از معماری قدیمی خود تبدیل به ساختمان مدرن و لوکسی شده است!

معمار در بازسازی این بنا سعی کرده برخی از تکه‌های معماری با قدمت بنا حفظ شود، درعین‌حال در کنار آن‌ها از مواد و وسایلی بهره گرفته که معرف معماری مدرن بوده و ترکیب مدرنیته باسنت فضایی بسیار زیبا را پدید آورده است.

برای این ساختمان تزییناتی که در دوران قدیم از آن‌ها استفاده می‌شده همانند قوس‌ها و آرک‌ها توسط گچ تماماً پوشیده شده‌اند، اما سقف گنبدی و گچی در آشپزخانه به همان شکل خود باقیمانده است.

 برای بازسازی کف نیز از بتن خام و سنگ‌های برجسته بهره گرفته‌شده است. در این بنا برای حفظ روشنایی و از بین بردن فضاهای تاریک بازشوهایی نیز در نظر گرفته‌اند که می‌توانند نور طبیعی فضا را تأمین کنند.

در سمت چپ بنا یک بازشو روبه‌دریا تعبیه‌شده است، در این بنا به دلیل آنکه فضاهای مختلف توسط درب بسته نشده‌اند همگی فضاها از بازشو دید کامل دارند.

 در این بنای قدیمی اما مدرن به جهت مخفی کردن سیستم فنی جدید در دیواره‌ها از ورق‌های سیاه‌وسفید استفاده کرده‌اند و سرویس‌ها به‌صورت پلت فرم طراحی و بازسازی‌شده‌اند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]