اسکانو
باغ نگارستان

باغ نگارستان جاذبه‌ای گردشگری در دل پایتخت

بیشتر مردم تصور می‌کنند که تهران یک شهر صنعتی بوده و به‌جز دود و شلوغی و کارخانه نمی‌توان در آن انتظار دیدن چیز دیگری را داشت! اما همین پایتخت شلوغ و پر از آلودگی ما نیز دارای جاذبه‌های گردشگری جالبی است که اگر شلوغی و آلودگی‌اش را کنار بگذارید می‌توانید یک روز دل‌نشین را در آن تجربه کنید. باغ نگارستان در بهارستان قرار دارد و در دل خود چند عمارت و تالار دلگشا، سلام، قلمدان و چندین حوض را جای‌داده است. جایی که می‌توانید ساعت‌ها در آن گذر تاریخ را ببینید. این باغ دارای معماری بسیاری زیبایی است و دیدن از فضاهای داخلی و خارجی آن خالی از لطف نیست.

در سال ۱۱۸۷ هجری خورشیدی باغ نگارستان به دستور فتحعلی شاه قاجار، به‌عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شد. وارد این باغ زیبا که شوید آرامش و زیبایی آن از همان دقایق اول شمارا جذب خود خواهد کرد؛ گویا از آن شهر شلوغ و پر همهمه به‌یک‌باره وارد دنیای دیگری شده‌اید. زیباترین قسمت باغ گل‌های نیلوفر و ماهی‌های قرمز کوچکی هستند که در حوضچه‌ها روزگار می‌گذرانند.

 ورودی باغ علاوه بر باغ ایرانی شامل بازدید از موزه‌ها نیز خواهد شد و برای دیدن آن‌ها باید 2000 تومان پرداخت کنید. در این فضا کتاب‌فروشی نیز قرارگرفته که توانسته محیطی لذت‌بخش ایجاد کند و دقایقی را نیز برای دیدن و مطالعه کتاب برای شما فراهم کند.

در سال 1311 در این باغ دانشسرای عالی تأسیس شد و همین امر منجر به آن شد تا هنرمندان و بزرگانی همچون پروین اعتصامی و دکتر حسابی در آن حضور پیدا کنند. در سال ۱۳۷۴ نیز این باغ بازسازی و مرمت‌شده و به شکل امروزی‌اش برای بازدید عموم درآمد. در این باغ زیبا می‌توانید به موزه مکتب کمال‌الملک رفته و آثار شاگردان این استاد بزرگ را مشاهده کنید؛ بازدید از باغ نگارستان هرروز جز روزهای دوشنبه برای عموم باز بوده و این باغ از ساعت 9 صبح تا 19 بعدازظهر میزبان گردشگران است. توصیه می‌کنیم برای دیدن از این باغ زیبا خود را تا قبل از ساعت 6 برسانید و از دیدن این‌همه آرامش و زیبایی لذت ببرید. باغ نگارستان در تهران، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]