اسکانو
ترفندهای امنیتی

با ترفند های امنیتی ساده سارقان منازل را ناکام بگذارید!

  1. ایمن سازی راه های ورودی خانه
  2. نصب حفاظ مطمئن بر روی کلیه پنجره‌ها، به ویژه در طبقات همکف، نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه و کلیه درهای راهرو و پشت‌بام
  3. درب و پنجره های فاقد حفاظ را باز نگذارید.
  4. قرار دادن نردبان، چهارپایه و نظایر آنها در کنار دیوارها ممنوع
  5. حفاظ را طوری طراحی کنید که سارقان از طریق تیر چراغ ‌برق، عَلمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن نتوانند به داخل راه پیدا کنند.
  6. درب های ورودی خانه را طوری نصب کنید فضای خالی در زیر آنها ایجاد نشود در غیر اینصورت آنها را با سنگ آستانه یا غیره بپوشانید.
  7. فضای خالی زبانه در را با یک تکه چوب یا کاغذ و مقوای فشرده پر کنید.
  8. نصب چشمی و زنجیر بر روی درب آپارتمان را جدی بگیرید.
  9. نصب درب های ضد سرقت برای اتاق هایی که وسایل گرانقیمت در آنها دارید ضروری است.
  10. آژیر خطر را در نقطه ای از منزل قرار دهید که سارقان نتوانند جایگاه آن را پیدا کنند.
  11. عملکرد سیستم دزدگیر را مداوم چک کنید، مخصوصا قبل از خالی شدن منزل از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.
  12. کلید منزل خود را نزد اشخاصی همچون کلید ساز، بنگاههای معاملات ملکی و شرکت‌های خدماتی، کارگرانی که برای تعمیر به منزل شما مراجعه می‌کنند و … قرار ندهید. و در هنگام سفر از یکی از نزدیکان خود برای بررسی منزلتان کمک بگیرید.
  13. پس از نقل مکان به خانه ای جدید حتما تمامی قفل های ورودی را تعویض کنید.
  14. قفل هایی که حتی یک کلید یدک از آنها نیز گم شده اند به سرعت عوض کنید.
  15. کلید های خود در جاهایی مانند جاکفشی، زیر پادری و یا گلدان های بیرونی قرار ندهید.
  16. اگر توپی قفل در ورودی یا پارکینگ،‌ به صورت برجسته است، دور جدار بیرونی آن را یک حلقه آهنی جوش دهید.
  17. درب هایی با دولنگه را با قفل های اضافی امن کنید و اعتمادی به قفل های معمول روی آنها نداشته باشید.
  18. در هنگام خروج از پارکینگ تا زمان بسته شدن کامل درب منتظر بمانید.
  19. زمانیکه خانه خالی است، از روشن گذاشتن مداوم چراغ ها و یا تلویزیون خودداری کنید. در این شرایط یا از چراغ های تایمر دار استفاده کنید و یا از کسانی مطمئن بخواهید در شب چراغ ها و تلویزیون خانه شما را خاموش کنند.
  20. قبل از خروج از منزل، خصوصا در منازل ویلایی تمام قسمت های خانه را یکبار بررسی کنید.
  21. در صورت خالی بودن منازل، حتی در داخل پارکینگ نیز خودروی خود را کاملا قفل کرده و از وسایل ایمنی بهره ببرید، سوییچ ماشین را نیز با خود برده و یا در نقطه ای امن پنهان کنید تا سارقان امکان دزدیدن ماشین را نداشته باشند.
  22. بسیاری از سارقان در لباس مامور سازمان‌های مختلف نظیر آب، برق و … به منزل مراجعه می کنند، به سادگی درب را باز نکرده و پس از رویت کارت شناسایی اجازه ورود آنها به خانه را بدهید.
  23. به فرزندان خردسال خود آموزش دهید تا قبل از شناسایی کامل فرد، از باز کردن در خودداری کنند.
  24. از باز کردن درب برای کسانی که با واحدهای دیگر ساختمان کار دارند، خودداری کنید.
  25. اگر مدت زمان طولانی از خانه خود دور هستید، وسایل گرانقیمت خود را به شخصی مورد اعتماد و یا صندوق امانت بانک بسپارید.
  26. هنگامی که نیروی خدماتی در منزل شما مشغول به کار است، از او غافل نشوید.
  27. هنگام استخدام سرایدار و نگهبان برای ساختمان، از آنها ضامن و معرف معتبر بخواهید و از معتبر بودن مدارک شناسایی افراد، اطمینان حاصل کنید.
  28. بازدید از منزل، حتی برای مشتریانی که قبلاً به همراه یکی از کارکنان آژانس املاک مراجعه کرده است، باید با هماهنگی آژانس و حضور یکی از کارکنان آن صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]