اسکانو

برترین پروژه های معماری جهان در جشنواره ورسای پاریس

در یکی از شهرهای پاریس و در ستاد جهانی یونسکو هر ساله جشنواره معماری برگزار شده، که به چند بنای برتر در سال جوایزی نیز اهدا می شود. بناها و معماران برگزیده از شش منطقه مختلف در جهان مورد تحسین قرار می گیرند؛ امسال نیز در 4 دسته هتل، مراکز خرید، رستوران و فروشگاه 12 اثر برتر مورد تحسین قرار گرفته است که در مطلب امروز آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

فروشگاه Dior

فروشگاه Dior

فروشگاه دیور واقع در کشور آمریکا ساخته دست معماری با نام Barbarito Bancel بوده و به دلیل داشتن نقاط قوتی همچون نورپردازی، ظرافت و تناسبات نما اولین بنای مورد تحسین می باشد.

فروشگاه کتاب Hangzhou zhongshuge

این فروشگاه کتاب در چین واقع است؛ معمار این پروژه عظیم x-living architecture می باشد. از فاز یک این مجموعه که به سمت گالری جنگل در فاز دوم حرکت کنید، دیوارهای شیشه ای را خواهید دید که سراسر آن توسط نوشته هایی پوشیده شده است. پس از آن فضاهای سفید خالصی وجود دارد که ستون های دایره ای داشته و برای قفسه های کتاب از آن استفاده می شود. در سقف و دیوارهای این مکان از آینه استفاده شده که هم به بزرگتر جلوه دادن فضا کمک کرده و هم زیبایی وصف ناپذیری را به آن داده است.

فروشگاه chanel

این فروشگاه در آمستنردام هلند ساخه شده که ساخته دست گروه معماری MVRDV architect می باشد. ظاهر فوق العاده زیبای این ساختمان توانسته این بنا را به یکی از بناهای تحسین بر انگیز تبدیل کند.

فروشگاه Tokyu Ginza

موقعیت این فروشگاه در چین می باشد، که معمار آن Nikken Sekkei بوده است. طرح اصلی این پروژه بر گرفته از هنر طراحی شیشه ژاپن با نام Edo Kiriko می باشد. قسمت عمده ای از ساختمان توسط شیشه ساخته شده است و هدف از آن تحقق بخشیدن ارتباط ساختمان تجاری با شهر می باشد.

مرکز خرید ارگ

مرکز خرید ارگ در منطقه تجریش تهران واقع می باشد. که معماری آن توسط Arsh”4d studio انجام شده است.

مرکز خرید Lideta Mercato

این مرکز خرید در اتیوپیا قرار دارد، که معماری آن توسط Vilalta Architect انجام گرفته است. طراحی ظاهری بنا با توجه به شرایط آب و هوایی و سنت های محلی آنها به صورت پوسته پوسته ساخته شده است. این نوع از طراحی ساختمان را در برابر نور خورشید به گونه ای محافظت می کند که علاوه بر یک تهویه طبیعی میزان ورود نور نیز قابل کنترل باشد.

هتل Chable

قرار گرفته در شبه جزیره یوکاتان مکزیک و طراحی شده توسط Jorge Borjia,Pavilian Moran

هتل spidition

واقع در سوئیس و طراحی شده توسط Stylt Trampoli، این ساختمان دارای طراحی داخلی بسیار منحصر بفردی بوده که همین دلیل بر برتری آن شده است.

هتل Mar Adentro

هتل Mar Adentro در مکزیک ساخته شده است. طراحی این رستوران زیبا توسط Migual Angel Aragones بوده؛ این بنا در خط ساحلی مکزیک قرار گرفته و دور تا دور آن را آب گرفته است. از این رو طراحی داخلی به گونه ای صورت گرفته که بیشترین دید به دریا حاصل شود.

رستوران Illusion

این رستوران در دوحه قطر و توسط گروه معماری Rock Well Group طراحی شده است.

رستوران Shukufuke

رستوران Shukufuke واقع در استرالیا به طراحی گروه معماری Rptecture Architect است.

غرفه رقص و موسیقی

غرفه رقص و موسیقی برزیل راEstudio Guto Requence  طراحی کرده اند؛ ساز و کار این ساختمان به گونه ای است که موسیقی و حرکات مردم توسط سنسورهایی موجود در ساختمان، دریافت شده سپس این اطلاعات توسط آینه هایی که در نما قرار گرفته اند ریتم مردم را به بیرون منتقل می کنند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]