اسکانو
بررسی انواع وام قابل پرداخت به متقاضیان مسکن

بررسی انواع وام قابل پرداخت به متقاضیان مسکن

تسهیلات بانک مسکن در دو حالت وام از محل اوراق ممتاز و صندوق پس‌انداز به متقاضیان اعطا می شود، در حال حاضر تنها بانک مسکن است که به ارائه چنین تسهیلاتی می پردازد و با آنکه مصوباتی جدید برای اعطای وام از طریق بانک های تجاری مطرح شد، این نوع از بانک ها به دلیل کمبود نقدینگی و برخی از فعالیت های خاص خود هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده اند. اما وام از محل اوراق ممتاز و صندوق پس‌انداز دارای تفاوت هایی بسیار با یکدیگر می باشند، این تفاوت ها از نحوه دریافت تا مدت انتظار و به ویژه سود بازپرداخت، انفرادی و زوجین و سطح تسهیلات نسبت به منطقه جغرافیایی که متقاضی در آن زندگی می کند کاملا متغیر می باشد.

وام از محل اوراق ممتاز

برای دریافت چنین تسهیلاتی باید متقاضی اوراق مربوطه به وام را تهیه کند. هر فردی باید به ازای هر 500 هزار تومان یک برگ از اوراق را تهیه کند. با خرید این اوراق دیگر نیازی نیست که متقاضی پشت صف های طولانی دریافت وام مسکن باقی بماند و می تواند بلا فاصله اقدامات لازم را انجام دهد. بر اساس آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار سقف وامی که به افراد از محل خرید اوراق داده می شود در حال حاضر 10 میلیون تومان افزایش داشته که بنابراین در شهر تهران تا ۷۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۶۰ میلیون و سایر مناطق تا ۵۰ میلیون تومان وام قابل دریافت است.

بر همین اساس برای زوجینی که قصد به دریافت وام دارند تا 120 میلیون تومان در تهران، مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۱۰۰ میلیون و سایر مناطق تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن داده می شود، که این تسهیلات دارای سود حدود ۱۷.۵ درصد می باشند. در این وام مدت زمان بازپرداخت حدود 12 سال در نظر گرفته شده که در مدت 12 سال باید ماهانه 2 میلیون تومان قسط پرداخت شود که در نهایت و در سال دوازدهم زوجین چیزی در حدود 167 میلیون تومان پرداخت کرده اند!

وام صندوق پس انداز یکم

این نوع از تسهیلات نیاز به سپرده گذاری از قبل دارد. در این نوع از وام دو دسته در نظر گرفته می شود، انفرادی و زوجین. برای پرداخت وام به صورت انفرادی در شهر تهران ۸۰ میلیون، مراکز استان ‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۶۰ میلیون و در سایر مناطق تا ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. برای زوجین نیز در شهر تهران تا ۱۶۰ میلیون، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر تا ۱۲۰ و سایر مناطق نیز تا ۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن اعطا خواهد شد. یکی از شروط لازم برای دریافت چنین وامی این است که مدت زمان یک ساله نیمی از مبلغ کلی وام به صورت سپرده در بانک قرار بگیرد. سود این تسهیلات 9.5 درصد می باشد.

وام خرید زمان

وام خرید زمان یکی از طرح هایی است که برای دریافت آن باید دو برابر از مبلغ وامی که درخواست می کنید به مدت شش ماه در حساب شما وجود داشته باشد. در این نوع از تسهیلات می توان تا 12 میلیون تومان با سود 11 درصد وام اخذ کرد. این وام در واقع در قالب حساب صندوق پس انداز مسکن اعطا می ‌شود.

وام جعاله تعمیر مسکن

وام جعاله تعمیر مسکن به صاحب خانه ها تعلق می گیرد. این وام در گذشته تا سقف 10 میلیون تومان ارائه می شد که اکنون به سقف 20 میلیون تومان رسیده و کلیه کسانیکه از محل اوراق  وام می‌ گیرند و یا آنهایی که از صندوق پس انداز یکم تسهیلات دریافت می‌ کنند می توانند وام جعاله را دریافت کنند. برای این نوع از وام نیز باید اوراق تهیه کرد و سود این وام حدود 18 درصد می باشد.

 

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
خرید آپارتمان در اندیشه Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
خرید آپارتمان در اندیشه
میهمان

مطلب عالی و مفیدی بود

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]