اسکانو
برگ بیدی

برگ بیدی گیاه علفی زیبا مناسب برای نگهداری در آپارتمان

برگ بیدی را در بسیاری از خانه ها قطعا دیده اید، گیاهی که به دلیل ظاهر زیبا و متفاوتش در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت. برگ بیدی یکی از بهترین گیاهانی است که به سادگی در آپارتمان رشد کرده و برگ هایی آویزان و زیبا دارد. برای نگهداری این گیاه نیازی به شرایط ویژه ای ندارید و نوع علفی آن به سادگی می تواند زینت بخش خانه شما باشد. برگ های برگ بیدی نوک تیز هستند، که بر روی آنها دو رگه از رنگ های متفاوت نیز قابل مشاهده هستند، این دو رگه اغلب و در بیشترین مدل به رنگ سبز، سفید و کرم هستند و اما رنگ بنفش آن نیز موجود است، که زیبایی بیشتری داشته و طرفداران خاص خود را دارد.

نور، رطوبت و میزان آبیاری

برگ بیدی

یادتان باشد برگ بیدی برای یک رشد مناسب باید آفتاب غیر مستقیم و متوسطی داشته باشد و آن را در نقطه ای قرار دهید تا گرمای زیادی در محیط وجود داشته باشد، چراکه این گیاه برای رشد خود نیاز به 30 درجه سانتی گراد گرما دارد. یادتان باشد برگ بیدی به سرما حساسیت بالایی نشان داده و در دما زیر 10 درجه رو به نابودی خواهد رفت. خاک این گیاه باید همیشه مرطوب باشد نه به معنای اینکه غرق در آب باشد! بنابراین به 2 تا 3 بار آبیاری در هفته نیازمند خواهد بود؛ این میزان در زمستان ها که دمای هوا کاهش می یابد تا 1 بار در هفته کاهش خواهد داشت.

خاک مناسب برای رشد برگ بیدی

مناسبترین خاک برای رشد گیاه مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب یا خاک‌برگ می باشد و برای این خاک باید زهکشی مناسب ایجاد کنید تا آب اضافی منجر به گندیدگی ریشه ها نشود. خاک برگ بیدی را می توانید برای تغذیه بهتر با 3 گرم کود در لیتر همراه کنید، این میزان از کود دهی بهتر است یک بار در هفته در فصل بهار و تابستان انجام شود.

راه های تکثیر برگ بیدی

برگ بیدی از طریق قلمه زنی ساقه علفی تکثیر می شود، این کار باید از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه انجام شود و باید شاخه های هرس شده در داخل آب قرار بگیرند تا ریشه بدهند. این قلمه ها اگر در شرایط مناسبی نور و گرمای محیط باشند تا یک ماه بعد کاملا ریشه دار شده و آماده برای کاشت در گلدان هستند.

تغییر شکل در برگ های برگ بیدی نشان از چه چیزی دارد؟

برگ بیدی

اگر گیاه شما تغییر شکل در برگ هایش ایجاد شد، اولین دلیل سردی هوا می باشد، در این حالت برگ ها حالت آبکی و نرم پیدا خواهند کرد و رنگ خود را از دست می دهند. یادتان باشد کود دهی زیاد می تواند منجر به تغییر رنگ برگ ها شده و آنها را ضخیم تر کند که زیبایی برگ های گیاه از دست می رود. اگر رطوبت محیط شما کم باشد و دمای محیط بیش از حد بالا باشد، برگ های گیاه به سوی بالا تغییر شکل می دهند و مداوم خواهند ریخت. یادتان باشد، آبیاری بیش از حد در این گیاه می تواند ریشه را بپوساند، بنابراین اگر مشاهده کردید ساقه بیرون زده از سطح خاک دچار پوسیدگی شده است، بدانید آبیاری شما زیاد بوده است. برای آن دسته از خانه هایی که در مناطق خشک واقع هستند، قرار دادن برگ بیدی در جلوی نور مستقیم خورشید می تواند منجر به زوال گیاه شده و لکه های قهوه ای رنگ را بر روی آن پدید آورد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]