اسکانو
مسافرت در تابستان

بهترین جا برای مسافرت در تابستان (سری اول)

مناطق بسیاری در کشورمان وجود دارد، که بهترین زمان دیدن آنها تابستان بوده، چراکه مسافرت در تابستان به این مناطق ییلاقی با آب و هوایی خوش مناظر بسیار زیبایی از طبیعت را برای شما به نمایش خواهند گذاشت. حال که به فصل تابستان نزدیک می شویم، بهتر است فرصت را غنیمت بشماریم و دیدن این مناطق زیبای ییلاقی را از دست ندهیم.

دهکده‏ جهان نما، دهکده ییلاقی و منحصر به فرد در میان رشته کوه های البرز

جهان نما یک دهکده ییلاقی و منحصر به فرد بوده و در میان رشته کوه های البرز قرار گرفته که بر فراز آن قادرید تا دشت گرگان و دریا را به سادگی نظاره کنید. با آنکه مناظر زیبای این دهکده در تمامی فصول گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می خواند، اما پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان دیدن از این دهکده زیبا را از دست ندهید. جهان نما در ارتفاع ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و دهکده های کفشگیری محله و سعدآباد محله را در خود جای داده است. از جاذبه های بسیار دیدنی این دهکده چکل آتشان به همراه چشمه های فراوان، وسعت دشت و گلها وگیاهان دارویی وجنگلی وکوهستانی می باشد.

 برای رسیدن به دهکده جهان نما از کردکوی به سمت ارتفاعات درازنو رفته و سپس به سمت روستای رادکان بروید، پس از آن به سمت جاده روستاهای چمن ساور و روستای حاجی‌آباد راه را ادامه دهید. در مسیر خود به یک دو راهی خواهید رسید، که باید راه چپ را انتخاب کرده و به سوی آن بروید، در انتهای جاده به دشت جهان نما رسیده و می توانید از زیبایی ها و هوای خنکش لذت ببرید.

اسل محله و دشت دریاسر، یکی از زیباترین مناطق شمال ایران

دشت دریاسر بی شک یکی از زیباترین مناطق شمال ایران به حساب آمده و در قسمت جنوبی تنکابن قرار دارد. این دشت در ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریا پدید آمده و در بین ۴ کوه قرار گرفته که الموت بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. یکی از بهترین ویژگی های این دشت وجود ده ها چشمه در پایین ترین نقطه آن است که در بهار به سختی می توان مکانی خشک در آن پیدا کرد، چراکه آب از میان سبزه به بیرون زده و منظره ای فوق العاده ایجاد می کند. اسل محله در بین دو کوه و در دره قرار دارد که از لحاظ آب و هوایی و موقعیت جغرافیاییِ عالی از جایگاه خاصی در بین مردم اطراف و تنکابن برخوردار است.

جالب است بدانید در طول روز تنها سه ساعت آفتاب به روستا می تابد و به دلیل وجود رود خروشان دریاسر این منطقه همیشه از آب و هوایی خنک بهره می برد. برای سفر به این منطقه باید پس از رسیدن به تنکابن مسیر جاده دو هزار را ادامه دهید و به دو راهی امامزاده قاسم برسید، سمت چپ جاده مسیری وجود دارد که به سمت دره میرود که در انتهای آن روستای اسل محله قرار گرفته است. برای رسیدن به دریاسر نیز پس از رسیدن به اسل محله باید حدود یک تا یک و نیم کیلومتر کوهپیمایی کرده و بعد از عبور از تپه ها و چشمه های بین راهی به دشت دریاسر برسید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]