اسکانو

[:en]بهترین لحظه‌ها در خانه دانشجویی[:de]

بهترین لحظه‌ها در خانه دانشجویی

[:]

اواخر شهریور ماه، روزهای جنب و جوش برای دانش‌آموزان و دانشجویان است. بسیاری از دانش‌آموزان وارد خانه‌های تازه شده‌اند و بسیاری از دانشجویان راهی شهرهای دیگر شده‌اند و دنبال خانه می‌گردند. اگر می‌خواهید زندگی در خانه دانشجویی را تجربه کنید ؛ بد نیست توصیه‌های زیر را مرور کنید:

هم اتاقی پیدا کنید

اگر تا به‌حال با خانواده زندگی کرده‌اید و حالا در شهر دیگری درس می‌خوانید بد نیست، با یک نفر دیگر هم اتاق شوید. بهترین حالت ممکن این است که یکی از دوستان‌تان که شباهت بیشتری به هم دارید را به عنوان هم اتاقی انتخاب کنید. به دوستانی که می‌شناسید پیشنهاد بدهید، شاید دوست‌تان هم مثل شما فکر می‌کند بهتر است به جای خوابگاه در یک خانه زندگی کند.

%d9%87%d9%85-%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%82%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af

کدام محله، کدام آپارتمان

بهترین محله برای شما نزدیک دانشگاه است، اگر آپارتمانی نزدیک دانشگاه پیدا کنید علاوه بر اینکه هزینه رفت‌وآمدتان کمتر می‌شود، انرژی و وقت کمتری را هم صرف رفت‌وآمد می‌کنید. درضمن به وسایل نقلیه عمومی اطراف آپارتمان هم توجه کنید. سعی کنید نزدیک مترو یا خطوط اتوبوس‌رانی خانه‌ای را انتخاب کنید. آپارتمانی را انتخاب کنید که خیلی قدیمی نباشد و به تعمیر مدام نیاز نداشته باشد.

 

فضای مشترک کمتر، زندگی بهتر

فرض کنید که فقط یک هم اتاقی دارید. (در بیشتر مواقع همین طور است) پس اگر آپارتمانی را انتخاب کنید که دو اتاق خواب و دو سرویس بهداشتی داشته باشد، بسیار راحت‌تر زندگی خواهید کرد. داشتن فضای اختصاصی به شما و هم خانه‌تان کمک می‌کند تا در تنش کمتری زندگی کنید و در مواقع لازم از فضای اختصاصی خود استفاده کنید و تجربه ی خوبی از زندگی دانشجویی داشته باشید.

%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1%da%a9-%da%a9%d9%85%d8%aa%d8%b1%d8%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1

در خرید وسایل خانه صرفه‌جویی کنید

در خانه جدید نیاز به وسایل زیادی ندارید و بهتر است وسایل ضروری را تاحدامکان از خانه ببرید. می‌توانید بخشی از وسایل را شما و بخشی را هم‌خانه‌تان بیاورد. با هم درباره اینکه هر کدام چه وسیله ای می‌توانید تهیه کنید خوب صحبت کنید. دوران تحصیل شما خیلی طولانی نخواهد بود بنابراین با لوازم اولیه زندگی هم می‌توانید این دوران را بگذرانید به علاوه زمان زیادی را در خانه نخواهید بود و جز روزهایی که در دانشگاه کلاس ندارید خانه حکم خوابگاه را دارد. می‌توانید رختخواب محبوب‌تان را همراه ببرید و هزینه‌ای بابت آن نپردازید.

خانه را تمیز کنید

شاید با خودتان فکر می کنید که جایی که قرار است به آن بروید حتماً تمیز خواهد بود. درست است ولی نمی‌دانید که چقدر تمیز است. با هم اتاقی‌تان به فروشگاه بروید و محصولات شوینده بخرید و یک روز را به تمیز کردن خانه اختصاص دهید. دیوارها، حمام، آشپزخانه و کف زمین را تمیز کنید. همه جا را جارو بزنید و گردگیری کنید. اگر اجازه دارید می‌توانید رنگی هم به دیوارها بزنید.

هم‌اتاقی داشتن سخت است

ممکن است، شما و هم اتاقی‌تان بهترین دوستان یکدیگر باشید اما فراموش نکنید که شما دو فرد متفاوت از هم هستید و هر کدام زندگی شخصی و روابط شخصی خودتان را دارید. مسلماً هر روز هم اتاقی‌تان را می‌بینید پس ارتباط داشتن با افراد دیگر هم الزامی است. البته این به این معنا نیست که چون هم اتاقی‌تان را زیاد می بینید پس دیگر با او بیرون نروید. منظور این است که کارهای خودتان را انجام دهید و صرفاً در کنار هم اتاقی‌تان نباشید؛ چون افرادی که همیشه با هم هستند و با هم زندگی می کنند ممکن است گاهی بحث و مشاجره کنند و کمی از کنار هم بودن خسته شوند.

هزینه‌های آپارتمان را یادداشت کنید

هزینه‌های آپارتمان و زندگی را دقیق بنویسید تا بدانید دقیقا زندگی‌تان چقدر هزینه دارد و بتوانید هزینه‌ها را با هم تقسیم کنید. زیاد خرید نکنید و سعی کنید مواد غذایی را روزانه تهیه کنید تا مجبور نباشید مواد غذایی فاسد شده را دور بریزید. با این شیوه در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی می‌کنید.

در شهر گردش کنید

دوران دانشجویی مخصوصا اگر هم خانه خوبی داشته باشید دیگر تکرار نمی‌شود شاید حتی یک بار دیگر هم پیش نیاید به شهر دانشجویی‌تان سر بزنید، بنابراین شهر را خوب بگردید؛ این کار حتما نباید با ولخرجی همراه باشد دیدن پارک‌ها، کتابخانه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی خرجی روی دستتان نمی‌گذارد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]