اسکانو
بهترین و بدترین طبقات برای زندگی در آپارتمان

بهترین و بدترین طبقات برای زندگی در آپارتمان

امروزه بافت بیشتر شهرهای ایران دچار دگرگونی شده و این تغییرات تأثیر مستقیم روی زندگی ما دارند. دیگر مانند سال‌های کودکی بافت غالب خانه‌‎های ویلایی نیستند، حتی در بیشتر مناطق کلان‌شهرهایی مثل تهران به ندرت می‌توان یک خانه ویلایی حیاط دار پیدا کرد. بسیاری از ما که پیش‌تر در خانه‌های یک یا دوطبقه زندگی می‌کردیم امروز آپارتمان‌نشین شده‌ و ساکن این غول‌های بتونی هستیم. زندگی در آپارتمان مناسب دارای شاخصه‌هایی است که در انتخاب ویلا خیلی مهم به ‌نظر نمی‌رسیدند. یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌هایی که باید در هنگام انتخاب آپارتمان برای خرید یا اجاره به آن توجه کنیم، طبقه خانه است. البته همه طبقات آپارتمان مزایا و مضراتی دارند که باعث می‌شود هرکدام به قشری خاص تعلق پیدا کند.

در این مطلب سعی داریم خوبی‌ها و بدی‌های بعضی طبقات آپارتمان‌‌ها را برای شما یادآوری کنیم تا شاید انتخاب برای شما ساده شود.

طبقه اول

زندگی در این طبقه دردسرهای فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت. برای مثال شما همیشه در معرض سروصدای همسایگان در حین ورود و خروج خواهید بود، یا اگر در مجاورت شما ساختمان بلندی باشد بعید است نور خورشید به داخل خانه شما راه یابد. یکی دیگر از مشکلات زندگی در طبقه اول آپارتمان‌های سرمای کف واحد است، این طبقه روی پیلوت قرار گرفته و در تیررس مستقیم سرمای بیرون است. اما با وجود همه این مشکلات، طبقه اول بهترین نقطه از آپارتمان برای زندگی افراد مسن و کسانی که مشکل حرکتی دارند، شما در این طبقه هیچ‌وقت نگران خراب شدن آسانسور نخواهید بود و این موضوع بهترین مشخصه خانه‌های طبقه اول است.

طبقه آخر

زندگی در طبقات آخر ساختمان‌های بلند از حدود دو قرن پیش در اروپا رواج یافت و این طبقات تبدیل به محل زندگی افراد ثروتمند شد. زندگی در بالاترین نقطه از ساختمان مطمعنا دارای جذابیت‌های فراوانی است. مثل بهره‌مندی از چشم‌اندازی زیبا و دور بودن از همهمه و آلودگی‌های صوتی حاکم بر شهر، اما در کنار این مزایا زندگی در طبقه آخر یک مجتمع مسکونی مشکلاتی هم در پی دارد. بزرگ‌ترین کابوس برای ساکنین این طبقات خراب شدن آسانسور است، بالا رفتن از 10 طبقه پله اصلاً کار ساده‌ای نیست. یکی دیگر از بدی‌های زندگی در طبقات فوقانی ساختمان‌های بلند کمبود فشار آب است که می‌تواند در ساعات ترافیک مصرف آب شما را با مشکل مواجه کند.

بهترین طبقات

واحدهایی که در طبقات دوم، سوم و چهارم واقع شده‌اند مناسب‌ترین واحدهای یک مجتمع مسکونی محسوب می‌شوند. چون نه مثل طبقه اول مشکل سرما و آلودگی صوتی دارند و نه مثل طبقه آخر مشکل گرما و دسترسی. این طبقات دچار مشکل افت فشار آب شدید نمی‌شوند و اگر آسانسور خراب شود شما می‌توانید ساده‌تر به واحد مسکونی خود برسید. به طور کلی طبقات میانی ساختمان بخشی از معایب و مزایای طبقات زیرین و فوقانی را دارا هستند ولی نه به شکلی که موجب آزار و یا اختلال در زندگی شما شوند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]