اسکانو
پاک کردن لکه رنگ

ترفندهای پاک کردن لکه رنگ از روی لباس‌

هیچ‌چیز بدتر از آن نیست که لباس موردعلاقه‌مان رنگی شود، در چنین حالاتی تصور می‌کنیم که دیگر فاتحه لباسمان خوانده‌شده و باید آن را دور بی اندازیم! اما دست نگهدارید، همیشه رنگی شدن لباس‌ها به معنای از بین رفتن آن‌ها نیست؛ اگر آشنایی با انواع رنگ و پایه آن‌ها داشته باشید به‌سادگی می‌توانید لکه‌های روی لباس‌ها را پاک‌کنید، برای این کار کافی است تا انتهای مطلب کاربردی امروز همراه ما باشید.

پاک‌سازی لکه‌های رنگی بر پایه آب

برای پاک‌سازی لکه‌های رنگی که توسط رنگ با پایه آب بر روی لباس‌ها پاشیده شده بهترین ماده پاک‌کننده همان الکل است. بهتر است برای این کار الکل 91 درصد ایزوپروپیل تهیه کنید. برای شروع ابتدا لکه رنگ را توسط آب گرم و مواد شوینده بشویید، اگر لکه ایجادشده تازه باشد بیشترِ اثر آن توسط همین کار از بین می‌رود، اما اگر لکه قدیمی بود مقداری الکل بر روی مسواک ریخته و بر روی آن بکشید تا پاک شود. اگر از الکل نامبرده در دسترس نداشتید می‌توانید از استون به‌جای آن استفاده کنید.

پاک‌سازی لکه‌های رنگی بر پایه روغن

حلال این نوع از رنگ‌ها عموماً بنزین است؛ و پاک کردن این نوع از لکه در مقابل لکه‌های پایه آب کمی سخت‌تر انجام می‌شود، اما چون این لکه‌ها بر پایه روغن هستند دیرتر خشک‌شده و مدت‌زمان بیشتری به شما اجازه می‌دهند تا برای پاک‌سازی‌شان وقت صرف کنید. ازآنجایی‌که بنزین ماده خطرناکی است، در زمان کار با آن باید ماسک زده و دستکش به دست کنید؛ سپس یک‌تکه دستمال حوله‌ای را در زیر لکه قرار دهید تا بنزین اضافی را جذب خود کند. مقداری از بنزین بر روی لکه ریخته و زمانی که خیس شد با تکه‌ای پنبه بر روی آن بکشید تا رنگ پاک شود. زمانی که لکه به‌صورت کامل از بین رفت، لباس را به‌خوبی شسته و خشک‌کنید.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]