اسکانو
چشم‌انداز 20 ساله گردشگری ایران

توجه ویژه دولت‌های یازدهم ودوازدهم به احقاق چشم‌انداز ۲۰ ساله گردشگری ایران

طی سال‌های اخیر موضوع گردشگری به صورت فزاینده مورد توجه دولت و دیگر‌دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور قرار گرفته است، تا جایی که تحولات عمیق و اساسی در سطح برنامه‌ریزی و مدیریت در این حوزه به وقوع پیوسته است. بر اساس مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری ایران یک چشم‌انداز ۲۰ ساله برای این صنعت در نظر گرفته شده و ورود ۲۰ میلیون نفر گردشگر تا پایان این مدت به عنوان هدف اصلی این چشم‌انداز تایین شده است. این مصوبه و هدفگذاری نشانه اهتمام ویژه دولت در توسعه این صنعت مهم و درآمدزا در کشور است. در خصوص گردشگری داخلی باید اشاره کرد که در حال حاضر سالانه بیش از ۶۰ میلیون سفر با انگیزه گردشگری در کشور انجام می شود و برآورد می شود در آینده رشد بالایی خواهد داشت. انتظار می رود در صورت حفظ نرخ رشد بین ۶ تا ۷ درصد اقتصاد ایران، سطح رفاه عمومی جامعه بالا رفته و در نتیجه تقاضا برای سفرهای گردشگری نیز افزایش یابد. البته در خصوص گردشگری داخلی موضوع نوع و کیفیت سفر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

طبق بررسی‌ها و تحقیقات میدانی انجام گرفته نشان از این دارند که بخش عمده‌ای از سفرهای داخلی وضعیت نابسامانی دارند و درصد زیادی از گردشگران داخلی از زیرساخت‌ها و امکانات اقامتی شهرهای مقصد استفاده نمی‌کنند. این امر باعث شده که اقتصاد شهرهای توریستی ایران بهره ‌چندانی از انبوه مسافران داخلی نبرند و منافع حاصل از این سفرها به حداقل برسد. در مقابل دولت با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سیاست‌هایی برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته است که به عنوان مثال می‌توان به کاهش هزینه‌های اقامت و ایجاد بازاری رقابتی در این حوزه، افزایش کیفیت خدمات و ترویج سفر‌های گروهی و فرهنگ گردشگری اشاره کرد.

ادغام دو سازمان ایرانگردی و جهانگردی و میراث فرهنگی و تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی دیگر از تحولات مثبت این بخش است، ریاست این سازمان به معاون رییس‌جمهور سپرده شده و به طور طبیعی ارتقای سطح سازمانی این بخش از معاونت وزیر به معاونت ریاست جمهوری نشان دهنده اهتمام و توجه بیشتر نسبت به این صنعت است.

امید است در سال‌های آتی شاهد پیشرفت و شکوفایی صنعت گردشگری داخلی و بین‌المللی در کشور باشیم و این حوزه خیلی زود به یکی از بخش‌های درآمدزا در میان صنایع خدماتی کشور تبدیل شود

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]