اسکانو

[:en]خلاصه ای از شرایط وام مسکن[:de]

خلاصه ای از شرایط وام مسکن

[:]

 با انتشار خبر افزایش وام مسکن، امید تازه‌ای به دل خانواده‌هایی که به دنبال وام خرید مسکن بودند راه یافت. در پی این خبر بسیاری به دنال اطلاع از شرایط دریافت وام مسکن هستند.

دریافت تسهیلات از طریق صندوق پس انداز مسکن از سوی شورای پول و اعتبار تصویب شده است و همانطور که از نام طرح پیداست، متقاضیان واجد شرایط می توانند از محل سپرده‌گذاری در این صندوق و دوره انتظار حداقل یک ساله تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند. سقف تسهیلات خرید مسکن برای کسانی که برای نخستین بار اقدام به خرید خانه می‌کنند از محل صندوق پس انداز مسکن به سه بخش تقسیم می شود؛ متقاضیان خرید خانه در شهر تهران تا سقف ۸۰ میلیون تومان، شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تا ۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری حداکثر تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

بازپرداخت این وام از سوی شورای پول و اعتبار حداکثر ۱۲ سال و با سود ۱۴ درصد تعیین شده است.

طبق مصوبه این شورا، عطای وام خرید مسکن از سوی بانک‌های دولتی و خصوصی از محل منابع خود مجاز اعلام شده است؛ به عبارتی دیگر در این مورد دیگر بانک مسکن تنها بانک ارائه کننده تسهیلات خرید و ساخت مسکن نیست و هر بانکی می‌تواند بر اساس ضوابط و مقررات خود وام خرید مسکن فراهم کند.

البته  وزارت راه و شهرسازی  اعلام کرده است که هیچ بانکی به جز بانک مسکن ملزم به پرداخت این تسهیلات نیست و تنها بانک مسکن با نرخ ۱۴ درصد این تسهیلات را ارائه می‌کند و ممکن است سایر بانک‌ها در صورت تمایل این وام را با نرخ‌های متعارف و مصوب شورای پول و اعتبار ارائه ‌دهند.

تنها شرط برای اخذ وام بانک مسکن این است که متقاضی خانه اولی باشد و وام‌های ۸۰ میلیونی، ۶۰ میلیونی و ۴۰ میلیون تومانی شامل مجردها هم می‌شود. ولی کسانی که سابقه دریافت وام بانک مسکن را داشته باشند از فهرست اولویت اعطای وام خط می خورند. البته بانک مسکن در قالب عقود مشارکت مدنی وام خرید مسکن را صرفا به متقاضیان «متأهل» یا «سرپرست خانوار» اعطا می‌کند.  طبق دستورالعمل ابلاغ شده بانک مسکن، ملک قابل خرید باید نوساز باشد و کمتر از ۷ سال از تاریخ صدور جواز ساخت آن و سه سال از تاریخ صدور پایان کار آن گذشته باشد.

بانک مسکن جزو شرایط وام مسکن  اعلام کرده است که حداقل متوسط موجودی برای وام ۸۰ میلیونی، سپردن ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه است. همچنین برای وام ۶۰ میلیونی ۱۰ میلیون تومان در هر دوره ۶ ماهه و برای وام ۴۰ میلیونی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه است. همچنین در دستورالعمل اعطای وام ذکر شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم)، در حال حاضر ۱۴ درصد و زمان بازپرداخت آن ۱۲ سال (۱۴۴ ماه) خواهد بود. اقساط وام خرید مسکن که از سوی بانک مسکن اعطا می‌شود، پلکانی است؛ مبلغ اقساط ماهانه وام ۸۰ میلیونی ۹۳۷ هزار تومان، تسهیلات ۶۰ میلیونی برای شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر ۷۰۳ هزار تومان و برای تسهیلات ۴۰ میلیونی ۴۶۸ هزار تومان است. بانک مسکن اعلام کرده است، متقاضیان وام مسکن که اولین بار نیست که وام دریافت می‌کنند می‌توانند از  تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی که سایر بانک‌های تجاری با سود ۲۱ درصد اعطا می‌کنند، استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]