اسکانو
دفع حشرات

دفع حشرات موذی با روش‌های خانگی

دیدن راه رفتن یک سوسک در محیط خانه واقعاً اتفاق ناگواری برای ساکنین است که گاهی منجر به یک معضل خواهد شد. کم‌کم هوا رو به گرمی می‌رود و خانه‌هایی که میزبانی برای انواع سوسک‌ها، مورچه‌ها و حشرات موذی می‌شوند روزبه‌روز افزایش خواهد یافت. سؤالی که همیشه ذهن خانم‌های خانه‌دار را مشغول کرده این است که اما آیا واقعاً برای دور کردن و از بین بردن این نوع از جانوران موذی راهکاری وجود دارد؟ پاسخ این سؤال مثبت است، شما با استفاده از برخی راهکارهای خانگی قادرید این جانوران موذی را از خانه خود دور کنید، تنها کافی است تا انتهای مطلب امروز همراه با اسکانو باشید و راه‌های کاربردی دفع جانوران موذی را فرابگیرید.

قدم اول

اولین قدمی که باید بردارید، این است که کلیه پنجره‌های خود را در طول روز با پارچه‌های توری و یا فلزی بپوشانید تا از این طریق سوسکی اجازه ورود به خانه شما را نداشته باشد. تمامی درزهای موجود که جانوران موذی می‌توانند از آن حرکت کنند و به داخل بیایند را ببندید و در داخل چاه آب حمام و توالت حتماً سم و یا دوغاب بریزید. یادتان باشد سوسک‌ها در طول روز عملکردی ندارند و اکثراً در لانه خود بی‌صدا منتظر رسیدن شب‌ها هستند، با تاریک شدن هوا این جانوران موذی از پناهگاه بیرون آمده و بیشتر در نقاطی می‌روند که آب و غذا برایشان فراهم باشد، پس هر شب آشپزخانه را تمیز کرده و باقیمانده غذاها و آب را خالی کنید. یادتان باشد از سطل آشغالی استفاده کنید که دارای درب محکمی است.

از بین بردن سوسک با روش‌های خانگی

ازآنجایی‌که سوسک‌ها به محیط‌های گرم و تاریک علاقه‌مند هستند، اغلب در آشپزخانه‌ها و زیر تخت خواب پنهان می‌شوند و علاقه‌ای شدید به خوردنی‌های شیرین دارند. از ترفندی ساده استفاده کنید و درون یک شیشه نوشابه را از شهد شیرین و چسبناکی بریزید و آن را در زیر کابینت قرار بدهید، سوسک‌ها برای خوردن این شهد شیرین لحظه‌ای درنگ نکرده و به‌سرعت به سراغ آن خواهند آمد؛ تبریک می‌گوییم! شما توانسته‌اید به‌سادگی تمام سوسک‌ها را در داخل شیشه نوشابه جمع کنید!

دومین راه‌حلی که برای از بین بردن سوسک‌ها از قدیم استفاده می‌شده، استفاده از نفت بوده است. نفت ماده مؤثر در از بین بردن این نوع از جانوران موذی است و کافی است تا آن را در چاهک و سوراخ‌های خانه بریزید و سپس روی آن‌ها را بپوشانید.

از بین بردن پشه با روش‌های خانگی

بوی پیاز و پرتقال منجر به فراری دادن پشه‌ها خواهد شد. از این دو ماده در گوشه‌های خانه خود قرار داده و سعی کنید دمای خانه را خنک نگهدارید، چراکه پشه‌ها به هوای گرم علاقه‌ای بیشتر نشان خواهند داد.

از بین بردن مورچه با روش‌های خانگی

مورچه‌ها به موادی همچون دارچین، سرکه سفید، لیمو، نعناع، پوست خیار، نمک، فلفل، دانه‌های قهوه، صابون جامد قالبی، هسته سیب و بذرهای میخک آلرژی دارند و در اثر تماس با آن‌ها فراری خواهند شد! می‌توانید در خانه آن‌ها از این مواد استفاده کنید. یا می‌توانید با یافتن لانه آن‌ها با گچ و یا پودر تالک خطی به دور لانه کشیده و از این راه سبب شوید تا آن‌ها دیگر پای به خانه خود نگذارند.

از بین بردن مگس با روش‌های خانگی

تنها چیزی که منجر به وجود مگس در خانه می‌شود، پسماندهای زباله‌ها و بوی بد آن‌هاست، ازاین‌رو پس از هر بار که سطل آشغال را خالی می‌کنید آن را با آب و صابون بشویید تا این موجودات موذی دیگر سراغ شما نیایند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]