اسکانو

دوستی با ریوم های متفاوت در دکوراسیون داخلی

شاید با خواندن تیتر اولیه مطلب امروز از خود بپرسید ریوم به چه معناست؟ ریوم در واقع یک پسوند است، پسوندی که به معنای جا و یا مکان می باشد. همه ما آدم ها از گذشته تا به امروز دوست داشتیم تا محیط پیرامون خود را در شکل هایی مینیاتوری و کوچک شبیه سازی کنیم، اینکار شبیه همان پرورش بنسای ها می باشد، با داخل کردن علم به اکوسیستم های طبیعی محیط هایی مستقل ایجاد می شود که در آن گونه های متفاوتی از جانوران و گیاهان قابل رشد هستند. قبل تر در مورد تراریوم ها به طور مفصل برایتان صحبت کردیم، آکواریوم ها نیز امروزه برای تمامی افراد شناخته شده اند و بسیاری از افراد از این آکواریوم ها در ابعاد متفاوت در دکوراسیون داخلی بهره می برند. امروز می خواهیم انواع دیگری از ریوم ها را برای شما معرفی کنیم که می توانید در دکوراسیون داخلی خود پیاده سازی کرده و یک اکوسیستم مستقل از محیط طبیعی داشته باشید که با کمترین شرایط نگهداری به خوبی به زندگی خود ادامه دهد.

ویواریوم و تراریوم

ویواریوم ها شباهت بسیاری به تراریوم ها دارند با این تفاوت که در ویواریوم ها موجودات زنده نیز زندگی خواهند کرد. ویواریوم مناسب برای نگهداری ایگوانا، آفتاب‌پرست، مار، قورباغه و همستر می باشد که در کنار محیطی از گیاهان جایگاهی برای زندگی چنین حیواناتی نیز در نظر گرفته خواهد شد. ویواریوم ها به آکواریوم ها نیز شباهت زیادی داشته و و تنها تفاوت آنها در گیاهانی است که داخل آنها رشد می کنند.

ریپاریوم

ریپاریوم در واقع یکی از انواع جدید آکواریوم ها به حساب می آید که آکواریوم کاشته شده می باشد. این نوع از ریوم در واقع محیط ها و گیاهان حاشیه دریا، دریاچه و برکه را شبیه سازی کرده و روش کاشت گیاه در آن همانند روش کاشت معمولی می باشد. در ریپاریوم نیازی به تزریق دی‌اکسید کربن وجود ندارد و دیواره های آن جلبک نیز نخواهد گرفت؛ چراکه در این اکوسیستم گیاهان در حال رشد تمامی مواد زائد را حذف خواهند کرد. در این نوع از ریوم ها هر نوع گیاهی در کنار دیگری رشد کرده و یک پوشش طبیعی حاصل می شود که بسیار مورد علاقه ماهی ها خواهد بود.

پالوداریوم

پالوداریوم آکواریوم نیمه پر است؛ که این امکان را می دهد تا ماهی‌، گیاهان آبزی و غیر آبزی، دوزیستان، خزندگان و حتی حشرات در یک اکوسیستم شبیه سازی شده زندگی کنند. در پالوداریوم ها نیمی از فضای در اختیار توسط آب پر می شود و نیمی دیگر از آن با دکوری های غیر آبزی پر می شود. پالوداریوم ها محیطی بسیار مناسب برای زندگی قورباغه و یا سمندر بوده و به شما این اجازه را می دهد تا با ترکیب زندگی ماهی‌ها و گیاهان آبزی با حیوانات هوازی محیطی مرموز از طبیعت را ایجاد کنید.

انسکتا ریوم

این نوع از ریوم برای نگهداری حشرات مورد استفاده قرار می گیرد. انسکتاریوم دارای دو نمونه آزمایشگاهی  تزیینی بوده که در مدل تزیینی آن برای نگهداری حشره خاص شرایط زندگی خاصی حال جنگل یا صحرا شبیه سازی می شود.

فورمیکاریوم

برای دیدن زندگی حشراتی است که به صورت دسته جمعی با یکدیگر زندگی می کنند، به طور مثال برای مورچه و موریانه استفاده  از فورمیکاریوم انتخاب خوبی است و به سادگی می توان توسط فضای دو بعدی که بین دو شیشه قرار گرفته زندگی مورچه ها و یا موریانه ها را زیر نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]