اسکانو
تمیز کردن تابلو نقاشی‌ رنگ‌روغن

راهکارهای تمیز کردن تابلو نقاشی در خانه

اگر به هنر علاقه‌مند هستید و در خانه خود از یک تابلو نقاشی استفاده می‌کنید، پس بارها به این فکر کرده‌اید که چگونه بدون آسیب رساندن به تابلو می‌توانید آن را با ساده‌ترین روش‌های ممکن پاک‌سازی کنید. قبل از هر کاری لازم است تا نوع نقاشی و رنگ‌های بکار برده شده در آن را بررسی کنید؛ اینکه نقاشی شما بر پایه آب و یا بر پایه مواد شیمیایی نکته مهمی است که قبل از پاک‌سازی آن باید به‌خوبی بررسی شود.
نکات مهم در پاک‌سازی تابلوهای نقاشی
۱. تابلوهای نقاشی نباید در نزدیکی آشپزخانه، سرویس بهداشتی قرار بگیرند، چراکه در این نواحی رطوبت هوا زیاد است.
۲. لکه‌های موجود در حاشیه قاب توسط آب و صابون و مسواک قابل پاک شدن هستند.
۳. تابلوهای نقاشی بر روی کاغذ نباید در جلوی نور مستقیم آفتاب باشند.

تمیز کردن تابلو نقاشی‌ رنگ‌روغن

برای آنکه تابلو نقاشی رنگ‌روغن و یا آکریلیک خود را پاک‌کنید، بهتر است از یکپارچه نخی و مقداری آب و صابون استفاده کرده و به‌آرامی بر روی نقاشی بکشید. یادتان باشد قسمت‌های برجسته نقاشی که از رنگ بیشتری بهره گرفته باید با آرامش بیشتری پاک شود، و برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها ساده نیست می‌توانید از گوش پاک‌کن استفاده کنید. نکته جالب در پاک‌سازی این نوع از تابلوها آن است که اگر از صابون‌های حاوی روغن‌زیتون استفاده کنید، نتیجه کار بسیار موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. نقاشی‌ها رنگ‌روغن باآنکه مقاوم هستند اما در اثر قرارگیری در نور آفتاب دچار تغییر رنگ می‌شوند؛ ازاین‌رو بر روی آن‌ها حتماً از یک‌لایه شیشه استفاده کنید تا عبور مستقیم نور در آن‌ها منجر به کاهش کیفیتشان نشود.

تمیز کردن تابلو نقاشی بر پایه آب

فهمیدن اینکه نقاشی بر پایه آب است یا خیر کار ساده‌ای است. تنها لازم است مقداری از دستمال خیس را به لبه‌های آن کشیده و ببینید که آیا رنگ پخش می‌شود یا خیر؛ اگر رنگ پخش شود نشان از آن دارد که نقاشی شما بر پایه آب بوده و تنها باید با چوب‌های مخصوص پرز گیری آن‌ها را پاک‌کنید.
پاک‌سازی تابلوهای نقاشی که بر پایه آب نیستند
استفاده از یکپارچه نخی نم‌دار می‌تواند این نوع از تابلوهای کاغذی را به‌خوبی پاک کند. تنها نکته مهم در این نوع پاک‌سازی آن است که قسمت‌های رنگ‌شده از کاغذ خیس نشوند؛ چراکه پس از خشک شدن لکه آب باقی خواهد ماند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]