اسکانو
رفع سوختگی فرش با قابلمه

رفع سوختگی فرش با قابلمه، روش‎های رفوگری فرش ماشینی

ممکن است برای شما نیز پیش‌آمده باشد که در اثر افتادن سیگار، قرار دادن قابلمه بر روی فرش، قرار دادن اتو و … فرش دچار آسیب و سوختگی باشد. همه خوب می‌دانیم فرشی که سوخته چهره‌ای بسیار زشت به خود گرفته و به‌سادگی می‌تواند کل دکوراسیون خانه را زیر سؤال ببرد؛ اما برای رفع سوختگی فرش با قابلمه در خانه راه‌کارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند تا حدی راه گشای شما باشد که در مطلب امروز آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 رفع سوختگی فرش با قابلمه

درصورتی‌که سوختگی شبیه به مراحل بالابود، می‌توانید یک‌راه حل را انتخاب کرده و پیاده کنید؛ اما اگر تنها در حد خوابیدن پرزهای فرش بود می‌توانید تکه‌ای یخ بر روی پرزهای مذکور قرار داده تا به حالت اولیه بازگردند، پس‌ازآن برای نتیجه بهتر از یک برس استفاده کرده و سطح فرش را برس بکشید.

رفو کردن فرش ماشینی سوخته

قسمت‌هایی که عمیق سوخته‌اند را توسط کاتر و یا یک قیچی باریک جدا کنید. سپس از قسمت‌های سالم فرش مقداری پرز همرنگ با قسمت سوخته انتخاب کنید و توسط چسب به نقاط مذکور متصل کنید.

رفع سوختگی فرش با سیگار

اگر فرش شما توسط سیگار سوخته، ابتدا به‌واسطه یک سمباده بر روی سوختگی بکشید و اضافات آن را توسط جاروبرقی به‌خوبی پاک‌کنید. سپس با استفاده از یک قیچی مخصوص ابرو قسمت‌های قابل جدا شدن را بریده و از آن جدا کنید. اگر در این حالت نیز هنوز لکه سوختگی باقی‌مانده می‌توانید توسط محلول یک قسمت آب‌اکسیژنه و ده قسمت آب با کمک یک‌تکه پارچه بر روی قسمت سوخته شده بکشید تا رنگ آن از بین برود. در مرحله آخر نیز محل سوختگی را به‌خوبی شسته و خشک‌کنید.

رفع سوختگی فرش با زغال

برای رفع این نوع از لکه‌های سوختگی می‌توانید توسط روش بالا عمل کرده با این تفاوت که پس از کوتاه کردن پرزهای سوخته، محل سوختگی فرش را توسط شامپو فرش پوشانده و اجازه دهید تا خشک شود؛ سپس سطح‌رویی را جاروبرقی بکشید. درصورتی‌که هنوز هم لکه باقی‌مانده بود می‌توانید از محلول‌های رنگ‌بر ضعیف استفاده کرده و پس‌ازآن فرش را شسته و خشک‌کنید. می‌توانید برای خشک شدن سریع محل شسته شده وسیله‌ای قطور در زیر آن قرار دهید تا در اثر عبور هوا عملیات خشک شدن تسریع یابد. تنها نکته مهم این است که برای شست‌وشو فرش هرگز از صابون استفاده نکنید و فرش را بیش‌ازاندازه خیس نکنید و برای سوختگی‌های عمیق فرش آن را به مراکز قالی‌شویی جهت رفو بسپارید.

ترمیم سوختگی فرش با اتو

اگر سوختگی ضعیف بود و تنها در حد زرد شدن فرش بود می‌توانید یک عدد پیاز را به دونیم قسمت کرده و بر روی لکه قرار دهید. سپس قسمت سوخته را شسته و خشک‌کنید تا اثر لکه از بین برود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]