اسکانو
دکوراسیون اتاق كودک

راه‌های ساده در نظم‌بخشی دکوراسیون اتاق کودک

همه می‌دانیم تمیز و مرتب بودن اتاق کودک یک خیال باطل است! حتی برخی از مادران به‌اتفاق هم بر یک جمله تأکیددارند، آن‌هم این است که اتاق کودکان هیچ‌گاه تمیزی برنمی‌دارد! اما در مطلب امروز چند راهکار ساده به شما آموزش می‌دهیم که توسط آن بتوانید طبق یک برنامه‌ریزی منظم به پاک‌سازی و نظم‌بخشی دکوراسیون اتاق کودک خود برسید.

قدم اول، وسایل اضافی را دور بی اندازید!

لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها جایگاه مشخصی دارند و به‌راحتی داخل کمد جای می‌گیرند، پس هرروز قبل از خواب کودک تمامی اسباب‌بازی‌های ریخته شده کف زمین را برداشته و لباس‌های آشفته را داخل کشوی یا کمد وی بچینید. یک نگاه کلی به وسایل کودک خود بی اندازید، لازم نیست برای هر چیزی از کودک خود نظر بخواهید! لباس‌ها و کفش‌هایی که برای او کوچک‌شده‌اند، اسباب‌بازی‌هایی که خراب‌شده و امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد، اسباب‌بازی‌هایی که دیگر مناسب سن وی نیستند و آن دسته از اسباب‌بازی‌هایی که دارای چند مدل شبیه به هم هستند را از اتاق خارج کنید و دیگر به آنجا راه ندهید!

قدم دوم، دسته‌بندی وسایل موردعلاقه کودک

اگر کودک شما کوچک است، پس احتمالاً خودتان باید دست بکار شوید و آن دسته از وسایلی که کودک شما به آن بیشتر علاقه نشان داده را در قفسه‌های اتاق کودک جای‌داده و مابقی را از اتاق خارج کنید. اگر هم کودک شما در سنی قرار دارد که قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد می‌توانید از وی کمک گرفته و بخواهید که چند مورد مشخص از وسایل خود را انتخاب کرده و آن‌هایی را که علاقه ندارد برای شما نام ببرد. در این حالت بهتر می‌توانید تعداد وسایل بازی که کودک با آن‌ها کاری نداشته و علاقه‌ای به بازی کردن با آن‌ها ندارد را شناخته و از اتاق دور کنید. مابقی وسایل کودک را داخل سبدهای نظم‌دهنده ریخته و به این واسطه نظم را به اتاقش بیاورید. برای جای دادن وسایل اتاق کودک در باکس‌های نظم دهی وسایلی که هم‌رده با یکدیگر هستند را در یک باکس قرار دهید. اسباب‌بازی‌های کوچک همگی در یک سبد، اسباب‌بازی‌های فکری در یک سبد و …

قدم سوم، پاک‌سازی گردوغبار و تمیز کردن کامل اتاق از آلودگی


قدم سوم پاک‌سازی اتاق کودک مرتبط به از بین بردن آلودگی‌ها و گرد غبار اتاق وی است. تمامی قسمت‌های اتاق کودک را به‌خوبی غبارروبی کرده و در آخر به‌خوبی جاروبرقی بکشید. اگر کودکتان به آلرژی مبتلاست، از پا کننده‌های مخصوص این بیماری استفاده کرده و به تمام قسمت‌های اتاقش بزنید، حتی تمامی اسباب‌بازی‌های وی بعد از گذر مدت‌زمانی کوتاه باید پاک‌سازی شوند. ازاین‌رو همراه با کودک خود تمامی اسباب‌بازی‌هایش را ضدعفونی و تمیز کنید. قسمت‌هایی از دیوار که توسط مداد رنگی کثیف شده‌اند پاک‌کرده و بر روی یک دیوار کاغذدیواری مخصوصی قرار دهید که کودک به‌راحتی و با آرامش بتواند بر روی آن بنویسد.

قدم چهارم، جای دادن نقاشی‌های کودک در جایگاه مناسب

قرار نیست تمامی آثار هنری کودک خود را نگه‌دارید! از وی بپرسید که به کدام‌یک از آن‌ها علاقه‌مند است، سپس مابقی را دور بی اندازید و برخی از آن‌ها را بر روی دیواری به‌خوبی نصب کنید. مابقی آثار موردعلاقه فرزندتان را در داخل یکی از سبدهای نظم دهی قرار داده و یا اگر تمایلی به نگه‌داشتن آن‌ها ندارید یک عکس زیبا از فرزندتان به همراه نقاشی‌هایش بگیرید و سپس آن‌ها را دور بریزید، این عکس می‌تواند بر روی قسمتی از دیوار جای خوش کند و خاطره‌ای زیبا برای کودکتان بسازد.

قدم پنجم، نام‌گذاری سبدهای نظم دهی و کمدهای اتاق کودک

تمامی سبدهای نظم دهی کودک را به‌واسطه چندتکه کاغذ مشخص کنید که هرکدام داخلشان چه چیزی وجود دارد. این کار از آشفتگی‌های بعدی می‌کاهد. چراکه فرزند شما چیزی که نیاز دارد را به‌راحتی و در اولین انتخاب می‌یابد و در ضمن می‌داند پس از انتهای بازی چه وسیله‌ای را باید در کدام سبد قرار دهد. برای آن دسته از کودکانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند می‌توانید توسط نقاشی ساده، شکل وسایل را کشیده و به او بفهمانید که هر کمد و سبد برای چه وسایلی در نظر گرفته‌شده است.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]