اسکانو
راه حل ها و ترفندهای دکوراسیون

[:en]راه حل ها و ترفندهای دکوراسیون برای نشیمن های مستطیل شکل[:de]

راه حل ها و ترفندهای دکوراسیون برای نشیمن های مستطیل شکل

[:]

داشتن نشیمنی مستطیلی با طولی بلند همیشه در ذهن یک معظل بشمار می رود، چرا که هیچ یک از ما علاقه ای به داشتن یک خانه به شکل راهرو نیستیم؛ از طرفی چیدمان این گونه نشیمن ها به دلیل وجود فضایی با دیوارهای طولانی کمی سخت می شود.

نقاط کانونی نشیمن خود را مشخص کنید

قبل از چیدمان باید به دقت نگاه کنید، و در ذهن مرور کنید که چه وسایلی برای چیدمان داخل نشیمن در نظر گرفته اید، مبلمان، میز ناهار خوری، تلویزیون و … پس از آن نگاه کنید درب های ورودی اتاق ها و آشپزخانه به علاوه محل قرار گیری شومینه به چه صورت می باشد؛ پس از در نظر گرفتن جایگاه شومینه حال زمان آن است که جایگاه تلویزیون خود را مشخص کنید. به این صورت شما موفق شده اید که نقاط کانونی منزل خود را شناسایی کرده و جایگاه هر کدام از آنها را مشخص کنید، حال باید وسایل دیگر را حول دو نقطه کانونی خود بچینید.

نحوه چیدمان در نشیمن های مستطیل و کوچک

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b4%db%8c

برای چیدمان در نشیمن های مستطیل همانطور که گفتیم با کمی سختی مواجه خواهید شد، حال تصور کنید نشیمن شما دارای اندازه کوچکی هم باشد، آن زمان کار دشوارتر خواهد بود. به این منظور دیوارهای منزل را در نظر بگیرید؛ یک دست مبل کم حجم استفاده کنید یا از مبل های مدل ال و باریک بهره بگیرید، مبلمان خود را از یک سو به دیوار بچسبانید و تلویزیون را در نقطه مقابل آن به دیوار دیگر نزدیک کنید، به این صورت شما استفاده بهینه تری از فضای خود کرده اید، و با اینکار نشیمن شما شبیه به یک راهروی تنگ و باریک نخواهد بود. نکته ای دیگر را فراموش نکنید، رنگهای روشن به شدت در بزرگتر جلوه دادن نشیمن شما مهارت دارند. به طور مثال مبلمانی به رنگ روشن، پرده هایی روشن و نازک و …. در بزرگتر جلوه دادن خانه شما تاثیر بسزایی دارند.

برای نشیمن های بزرگ فضای ناهار خوری در نظر بگیرید

%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d9%81%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b4%db%8c

اگر نشیمن مستطیلی بزرگی دارید یک بخش از منزل خود را که نزدیک به آشپزخانه می باشد به میز ناهار خوری اختصاص دهید، و به این صورت با داشتن فضایی تفکیک شده به زیبایی هرچه بیشتر نشیمن خود کمک کنید. برای این کار سعی کنید آن دسته از کاناپه هایی که همجوار با میز ناهار خوری هستند را پشت به میز بچینید، اگر تمایل به این کار نداشتید، با استفاده از وسایل دکوری، گیاهان دکوراتیو و قرار دادن مابین میز ناهار خوری و سرویس مبلمان آنها را از هم تفکیک کنید. دقت داشته باشید که برای حس بهتر و زیبایی بیشتر نشیمن خود حتما روکش صندلی های میز ناهار خوری با مبلمانتان هماهنگ باشد.

استفاده از دو دست مبلمان در نشیمن های مستطیل

اگر به جای استفاده از میز ناهار خوری تمایل به بهره گرفتن از دو دست مبل در نشیمن خود را دارید، یک دست از مبلمان خود را از مدلی ساده و راحتی انتخاب کرده، و بخش دیگر را کمی رسمی تر و برای مهمانان در نظر بگیرید. مبلمان راحتی خود را گرد تلویزیون بچینید و مبلمان رسمی تر را به دور شومینه و برای یک پذیرایی شیک از مهمانان در نظر بگیرید؛ به این شکل می توانید بسیار راحت دو دست مبلمان را پشت به هم و هر یک را به دور نقاط کانونی خانه خود بچینید، نکته قابل توجه در انتخاب دو دست مبل این چنین است که مبلمان مورد نظر خود را بسیار متمایز از هم انتخاب نکنید، وجه تشابه را حتما در نظر بگیرید. در میان دو ست مبل خود نیز تکه فرش های کوچک و هماهنگ با رنگ دکوراسیون خود بکار ببرید تا فضای تفکیک شده شما بیشتر از قبل به چشم آید. برای دیوارهای طویل در نشیمن های مستطیل نیز از ترفند های دیگر که در مباحث گذشته از آن صحبت کردیم می توانید بهره بگیرید، به طور مثال می توان از آینه کاری ها، تابلوهای ساده اما شیک، تابلوی گیاهان دکوراتیو بهره برد.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
دوریکسو Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
دوریکسو
میهمان

این نوع سبک مطالب در زمینه دکوراسیون واقعا کاربردی هستند
موفق باشید

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]