اسکانو
بازار مسکن

رکود تورمی بازار مسکن را تهدید می‌کند!

در آبان ماه شاهد بودیم که بازار مسکن در بخش خریدوفروش دارای 18.5 درصد رشد بود، و بیشتر این معاملات انجام‌شده مرتبط با واحدهای قدیمی‌ساز بود. این پیش روی به‌سوی واحدهای قدیمی‌ساز به‌منظور غلبه بر صعود ملایم قیمت‌ها صورت گرفت و در حال حاضر اگر فروشندگان املاک اقدام به دست‌کاری قیمت‌ها در بازار مسکن کنند و قیمت‌های پیشنهادی خود را بالاتر از نرخ عرف منطقه اعلام کنند به‌زودی شاهد رکود تورمی در بازار مسکن خواهیم بود، مسئله‌ای که با شروع دوره پیش رونق احتمال رسیدن به آن قطعی است، چراکه اکنون فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی خود را ثانیه‌ای بالا می‌برند و حتی هیچ‌یک حاضر نیستند تا ملک خود را به قیمت ماه گذشته به فروش برسانند!!

دراین‌بین در بازار خریدوفروش نوسازها امسال کاهشی 1.4 درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم؛ واحدهای 6 تا 10 ساله سهمی برابر با ۰.۷ درصد، واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ۴.۳ درصد و واحدهایی با سن بیشتر از 20 سال 1.9 درصد را به خود اختصاص داده‌اند. با توجه به آنکه قیمت‌ها اکنون با شیبی ملایم تغییر می‌کند، اما توان مردم هنوز هم باقیمت‌های اعلام‌شده یکسان نیست ازاین‌رو بیشتر افراد به‌سوی خانه‌هایی با سن بالا کشیده شده‌اند، خانه‌هایی که اگر فروشندگان در قیمت آن‌ها دست‌کاری نکنند می‌تواند برای هر دو طرف معامله سودآور باشد! در این پنج سال گذشته به دلیل آنکه مسکن دارای بازدهی کمتری نسبت به بازارهای رقیب خود بود تقاضاهای سوداگرانِ نیز در آن وجود نداشت. اما اکنون نشانه‌هایی از ورود سفته‌بازان در آن به چشم می‌خورد، با توجه به اطلاعاتی که از واسطه‌های ملکی به دست رسیده است، هرچه که قیمت‌ها بالا می‌رود و رقم تخفیف کاهش می‌یابد بازار مسکن آماده می‌شود تا سرمایه‌گذاران غیر مصرفی در آن دست ببرند.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]