اسکانو

[:en]سؤالاتی که باید قبل از خرید خانه به آن‌ها پاسخ دهید.[:de]

سؤالاتی که باید قبل از خرید خانه به آن‌ها پاسخ دهید.

[:]

زمانی که به دنبال خرید یک‌خانه جدید هستید و یا برای اولین بار قصد خرید خانه رادارید باید به موضوعات و نکات مهمی توجه کنید و قبل از آغاز جستجو برای خرید خانه، در مورد آن‌ها را تصمیم‌گیری کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. با نتیجه‌گیری درست شما می‌توانید خانه موردنظرتان را هرچه زودتر پیدا کنید و از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید.. پاسخ به چند سؤال ساده می‌تواند شمارا از پشیمانی احتمالی در آینده نجات دهد.

خرید یا اجاره ؟

بااینکه خرید خانه یک سرمایه‌گذاری مطمئن است ولی این احتمال نیز وجود دارد که خرید خانه برای شما گزینه مناسبی نباشد. شما باید وضعیت خانواده خود را در طی چند سال آینده بررسی کنید. اگر آمادگی استقرار در یک مکان و تشکیل ریشه و پایه زندگی خود رادارید خرید خانه برای شما بهترین گزینه است، اما اگر هنوز تصویر واضحی از آینده خود ندارید و یا به فکر مهاجرت هستید بهتر است به فکر اجاره کردن خانه باشید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هزینه‌های خرید خانه محدود به قیمت ملک نمی‌شود. هزینه‌هایی ماندد بازسازی و تعمیر خانه ، هزینه دفتر ثبت‌اسناد و پورسانت مشاور جزو هزینه‌های اضافه بر قیمت خانه هستند.

%d8%b3%d8%a4%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%87%d8%a7

چقدر فضا نیاز دارید ؟

بدون در نظر گرفتن اینکه قصد خرید چه نوع ملکی رادارید آپارتمان و یا خانه ویلایی باید بدانید شما چقدر فضا نیاز دارید. علاوه بر اینکه باید بدانید چقدر فضا نیاز دارید باید بدانید توان خرید چند مترمربع رادارید چون برای خرید هر مترمربع فضای بیشتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اگر شما تنها زندگی می‌کنید، مثلاً می‌توانید در یک سوئیت کوچک زندگی کنید و یا نیاز به فضای بیشتری دارید مثلاً به اتاق میهمان و یا اتاق کار نیاز دارید؟ ممکن است حتی مایل به گرفتن هم‌خانه باشید بنابراین به اتاق‌های بیشتری نیاز خواهید داشت، داد سرویس‌های بهداشتی نیز اهمیت پیدا می‌کند. اگر خانواده پرجمعیتی دارید مسلماً به تعداد اتاق‌های بیشتری نیاز دارید و یا اگر به‌تازگی ازدواج‌کرده‌اید و در آینده قصد بچه‌دار شدن رادارید باید به فکر اتاق بچه هم باشید. تمام این نکات در خرید خانه مناسب برای شما بسیار اهمیت دارد.

علاوه بر فضای داخل خانه باید به فضای بیرون از خانه نیز توجه کنید. مثلاً ممکن است دوست داشته باشید برای فرزندانتان فضای بازی داشته باشید یا به باغبانی علاقه دارید می‌خواهید باغچه‌ی کوچکی داشته باشید در این صورت خانه‌هایی ویلایی و حیاط دار مناسب شماست. اگر ماشین شخصی دارید داشتن چند پارکینگ برای شما مناسب است.

%d8%b3%d8%a4%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%87%d8%a7

دوست دارید در چه نوع خانه‌ای زندگی کنید؟ آپارتمان یا خانه ویلایی؟

با توجه به نوع ساختار شهرهای امروزی، در مرکز و داخل شهر خانه‌ها معمولاً به دلیل محدودیت فضا، خانه‌ها آپارتمانی هستند. درحالی‌که در حاشیه و حومه شهرها بیشتر خانه‌ها ویلایی با متراژ بالا هستند؛ بنابراین در هنگام انتخاب خانه موردنظرتان به این نکته دقت داشته باشید که ممکن است شما بتوانید با پول خرید یک آپارتمان کوچک در داخل شهر با متراژ پائین، یک‌خانه ویلایی در فاصله کمی از شهر با متراژ بیشتر و حتی باغ و حیاط اختصاصی داشته باشید.

دوست دارید در چه محله‌ای زندگی کنید؟

علاوه بر انتخاب متراژ خانه و نوع ملک باید محله و موقعیت ملک را نیز در نظر بگیرید. دوست دارید در یک محله آرام با جمعیت کم زندگی کنید و یا در یک محله تجاری و پررفت‌وآمد؟ تصمیم‌گیری در مورد خصوصیات محله موردنظرتان انتخاب شمارا محدودتر و مشخص‌تر می‌کند و شمارا یک‌قدم به یافتن خانه ایده آلتان نزدیک‌تر می‌کند. اگر دارای فرزند محصل هستید وجود مراکز آموزشی خوب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند اینکه در چه مقاطعی و چه نوع مدارسی در نزدیکی خانه قرار دارند؟ از دیگر نکات مهم در خصوص محله دسترسی به مسیرهای اصلی و وسایل نقلیه عمومی است. دسترسی آسان به مراکز خرید برای رفع مایحتاج روزانه از دیگر نکات حائز اهمیت است.

%d8%b3%d8%a4%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%87%d8%a7

به دنبال چه امکاناتی هستید؟

آیا داشتن امکاناتی مانند استخر و سالن ورزشی برای شما اولویت است؟ امروزه اکثر خانه‌های نوساز دارای امکانات رفاهی بسیاری هستند که آن‌ها را به محلی فراتر از تنها استراحت تبدیل می‌کند. بسیاری از ساختمان‌های نوساز دارای امکاناتی همچون استخر، سالن ورزشی، سالن اجتماعات و روف گاردن هستند. البته ذکر این نکته نیز لازم است که هر چه امکانات ساختمان‌ها بیشتر باشد قیمت بیشتری خواهند داشت و شما پول بیشتری باید پرداخت کنید؛ بنابراین چه خواهان خرید خانه باشید و چه اجاره آن درصورتی‌که به دنبال امکانات خاصی برای محل زندگی‌تان هستید حتماً آن‌ها را هنگام انتخاب ملک مدنظر داشته باشید.

آیا مشخصات و موقعیت ساختمان برایتان مهم است؟

از موارد دیگری که می‌تواند در انتخاب خانه آینده شما تأثیرگذار باشد مشخصات و جهت ساختمان است. برای مثال آیا برایتان مهم است که اتاق‌خواب‌ها نورگیر باشند؟ آیا مهم است که پنجره اتاق‌ها رو به ساختمان دیگری است و حریم خصوصی شمارا محدود می‌کند و باید از پرده‌های مناسب استفاده کنید؟ یا اینکه منظره رویه روی واحد شما یک ساختمان است و دید آپارتمان شمارا مخدوش می‌کند برایتان مهم است؟ آیا با این مسئله که پنجره پذیرایی روبه یک خیابان پر رفت‌وآمد است مشکلی ندارید؟ این سؤالات نمونه‌هایی از سؤالاتی است که حتماً باید قبل از خرید خانه کاملاً صادقانه به آن‌ها پاسخ دهید.

امکان نگهداری از حیوان خانگی وجود دارد؟

اگر شما حیوان خانگی دارید در زمان خریداری ملک موردنظرتان حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید که آیا امکان نگهداری از آن را در خانه خواهید داشت؟ این موضوع زمانی که قصد خرید خانه آپارتمانی دارید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون بسیاری از فضاهای ساختمان مشترک هستند و شما باید نظر تمامی ساکنین و قوانین مربوط به ساختمان را بدانید. شاید هم شما قصد خرید و نگهداری از حیوانات خانگی را نداشته باشید و برعکس به‌عنوان‌مثال به آن‌ها حساسیت دارید بنابراین حتماً چک کنید که آیا ساختمان موردنظر از حیوانات نگهداری می‌شود یا خیر و آیا امکان نگهداری از حیوانات در آن وجود دارد یا نه؟ چون ممکن است ساکن خانه‌ای شوید که حیوانات در آن دررفت و آمدند و این موضوع شمارا آزرده کند.

خرید خانه یک سرمایه‌گذاری بزرگ در طول زندگی افراد است، حتی اجاره کردن خانه نیز قسمت بزرگی از درآمد شمارا به خود اختصاص خواهد داد بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب محل زندگی‌تان تمام نکات و مسائل را در نظر بگیرید. تمام موضوعاتی که برای شما اهمیت دارند در انتخاب شما مؤثر خواهند بود… پس حتماً خواسته‌های خود را اولویت‌بندی کنید، مواردی که برایتان مهم‌ترند و نقش بیشتری در انتخابتان دارند را مشخص کنید و حتی کوچک‌ترین نکات را نیز در نظر بگیرید و از قلم نیندازید. این لیست و سؤالات شمارا در انتخاب مناسب‌تر راهنمایی می‌کند و مواردی را که مناسب شما نیستند را بدون اتلاف وقتتان حذف خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]