اسکانو
ساختمان‌های خاص

ساختمان‌های خاص، مرکز فرهنگی La GOTA با ساختاری شبیه به گیاه تنباکو

مرکز فرهنگی La GOTA، درواقع یک ساختمان چند عملکردی است که از فضاهای نمایشگاهی و موزه در دل خود بهره می‌برد. چیزی که در این ساختمان زیبا و فوق‌العاده خودنمایی می‌کند طراحی داخلی و ظاهری بسیار متفاوت از آن بوده که از بسیاری از ساختمان‌های اطراف متمایز شده است. این ساختمان درواقع انعکاس‌دهنده هویت شهر خود بوده و باهدف تأکید بر مرکزیت شهر Navalmoral در اسپانیا طراحی‌شده است.

نکته جالب دیگری که در طراحی این ساختمان چند عملکردی وجود دارد، ساختار آن بوده که با الهام از گیاه تنباکو طراحی‌شده است. همان‌طور که می‌دانید در این گیاه برگ‌های شبیه به یکدیگر و متفاوت از هم در یک‌زمان باهم دیده می‌شوند که منجر به اصل تنوع و برابری در آن شده است؛ همین امر به‌طور کامل در ساختار اصلی این ساختمان نیز قابل‌مشاهده خواهد بود. در این ساختمان یک هسته مرکزی در نظر گرفته‌شده که برای ارتباطات عمودی است، حجم‌های طراحی‌شده کاملاً با یکدیگر برابر بوده و شبیه به یکدیگر طراحی‌شده‌اند، اما از ارتفاعات متفاوتی بهره برده و از مرکز اصلی هسته به بیرون زده‌اند.

برای ظاهر اصلی ساختمان از نمایی متخلخل استفاده‌شده است، نمایی که نور خورشید را فیلتر کرده و آن را به فضای داخلی می‌فرستد. این نمای خارجی از پوسته‌های دولایه‌ای تشکیل‌شده که یک‌لایه از آن از جنس شیشه بوده و دیگری از جنس سرامیک FLEXBRICK است؛ این نوع از ساختار دولایه به کاهش گرم شدگی داخل ساختمان در فصل تابستان کمک می‌کند.

ساختمان فرهنگی La GOTA از 5 طبقه تشکیل می‌شود، این 5 طبقه دقیقاً همانند جعبه‌هایی مستطیلی بر روی یکدیگر قرارگرفته‌اند. در سازه این ساختمان از بتن پس کشیده بهره گرفته‌شده که این امر منجر به افزایش طول دهانه‌ها و کوچک شدن لبه‌ی دال‌ها شده است. در ادامه این کار و زمانی که ظرفیت باربری بتن افزایش یابد شاهد تغییر شکل و ترک‌های طولانی در آن نخواهید بود و این امر به حداقل خواهد رسید؛ با این کار عمر سازه افزایش می‌یابد و وزن آن نیز کاهش خواهد یافت.

جالب است بدانید طراحان برای این ساختمان یک دیوار سبز پوشیده شده با گیاه تنباکو و گیاهان بومی منطقه در نظر گرفته‌اند که از موزه به خارج خواهد رسید و در تابستان منجر به خنک‌تر شدن هوا می‌شود.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]