اسکانو
سازه‌های خاص

سازه‌های خاص، برج مسکونی 197 استرالیا کانسپتی جسورانه و قابل‌تحسین

برج مسکونی 197 یکی از کانسپت های جسورانه و البته قابل‌تحسین برای شهر پاراماتا در استرالیا است. این طرح پیشنهادی توسط گروه معماری GSA ارائه‌شده است و در حالی به مرحله اجرا می‌رسد که پس از شرکت در مسابقه طراحی بین‌المللی استرالیا بتواند به‌عنوان کانسپت برتر شمرده شود. این برج پس از تکمیل درواقع به‌عنوان قلب شهر بشمار رفته و دقیقاً در مرکز شهر قرار خواهد گرفت و درواقع می‌تواند خط آسمان شهر را دستخوش تغییرات فراوانی کند.

این برج از طبیعت و ویژگی‌های معاصر منطقه تأثیر گرفته و پیچیدگی‌های اقلیمی موجود در منطقه را در خود حل کرده است، به‌طوری‌که فرم کلی ساختمان از درخت اکالیپتوس و عناصر طبیعی الهام گرفته است. این برج دارای ارتفاعی 197 متری خواهد بود و مهم‌ترین ویژگی که در آن وجود دارد استفاده از نور طبیعی به بهترین شیوه و در هر جهتی از ساختمان است. در طبقه همکف ساختمان شاهد همپوشانی ساختمان با پیاده‌رو هستیم که همین امر منجر می‌شود تا چهارچوب کلی شهر حفظ‌شده و هر دو در یک راستا قرار بگیرند.

 در این کانسپت پانل‌هایی عمودی برای برج در نظر گرفته‌شده که علاوه بر یک ظاهری ساده و کلاسیک می‌توانند به همین شکل سایه موردنیاز برای فضای داخلی ساختمان را تأمین کنند؛ ازاین‌رو هر یک از واحدهای داخلی می‌توانند در طول روز بدون نیاز به انواع مختلف پرده‌ها از نور طبیعی در حد معقول استفاده کنند.

برای این ساختمان غول‌پیکر امکانات رفاهی مانند چشمه آب گرم مصنوعی، استخر و بام سبز نیز در نظر گرفته‌شده که می‌توانند این برج را از مدل‌های مشابه کاملاً متمایز کنند.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]