اسکانو
قلعه رودخان

سفر به قلعه رودخان، سفر به عمق تاریخ در دل طبیعت

سفر یک اصل در زندگی‌های پرمشغله امروزی است، یک نیاز که باعث می‌شود برای آن فرسنگ‌ها از خانه و کاشانه خود دور شویم و برای چند روزی هم که شده نفسی تازه کنیم دور از تمامی سختی‌ها و همهمه‌های این شهر شلوغ … امروز می‌خواهیم باهم به قلعه رودخان در فومن سفر کنیم، سفری به عمق تاریخ در دل طبیعت، همراه با ما باشید.

قلعه رودخان در منطقه سرسبز فومن قرار دارد. دژ رودخان بانام قلعه حسامی نیز از آن یاد می‌شود که از دوران سلجوقیان به‌جای مانده است و اکنون در دل طبیعت بکر شمال ایران میزبانی برای گردشگران است. این قلعه در ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن بوده و مساحتی برابر با ۲٫۶ هکتار به همراه 65 برج و دیواری به طول 1500 متر را به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید برخی از کارشناسان قدمت این قلعه را برابر با دوران ساسانیان و هم‌زمان با حمله عرب به ایران می‌دانند. قلعه رودخان در کنار رودی با همین نام قرارگرفته و ارتفاعی مابین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر ارتفاع از سطح دریا دارد. قلعه رودخان علاوه بر ارزش تاریخی خود همچنین به دلیل معماری خاص و ویژگی‌های استراتژیکی که دارد توانسته در فهرست آثار تاریخی و ملی ایران قرار بگیرد.

قلعه رودخان دارای دو بخش است، بخش اول آن را ارگ و بخش دوم آن را قورخانه تشکیل می‌دهد. ارگ این بنا دارای دوطبقه بوده و تماماً از آجر ساخته‌شده است، قراول‌خانه‌ها نیز در طرف دیگر بنا قرارگرفته‌اند که دارای دو نورگیر و روزنه‌هایی متفاوت هستند و برای تسلط بر اطراف تعبیه‌شده‌اند.

دراین‌بین چشمه‌ای نیز وجود دارد که در گودترین قسمت آن قرارگرفته است. در قسمت شرقی این قلعه شاهد دوازده ورودی، زندان، درب اضطراری، حمام و آبریزگاه خواهید بود و در قسمت غربی آن دوازده ورودی به همراه چشمه، حوض، آب‌انبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه شاه‌نشین و چند واحد مسکونی که با برج و بارو محصورشده‌اند و دیگر بناهای این مجموعه به چشم می‌خورند. نکته جالب‌توجه در این قلعه آن است که در طول تاریخ هیچ دشمنی نتوانسته به داخل آن نفوذ کند و این قلعه هیچ‌گاه توسط دشمنان فتح نشده است.

در سفر به قلعه رودخان با یک تیر دو نشان زده‌اید! در کنار عزیزانتان در طبیعت زیبای این شهر نفسی تازه کرده‌اید و با تماشای جاذبه تاریخی فومن روزهای فراموش‌نشدنی را برای خود و خانواده رقم‌زده‌اید.

 

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]