اسکانو

شکست پیش بینی ها از آینده بازار مسکن

این روزها کارشناسان مسکن دیگر با یکدیگر در مورد وضعیت بازار مسکن توافق نظر ندارند، برخی از این کارشناسان معتقدند که آینده ای مبهم برای بازار مسکن در پیش است و برخی دیگر اعتقاد دارند که باید به این بازار اجازه داد تا به تدریج ثبات در عرضه و تقاضا را تجربه کند. اما نمی توان این واقعیت را در نظر گرفت که در این چهار سال رکود عموما پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان مسکن غیر حرفه ای و توام با تمایلات درونی آنها بوده، و همه می دانیم که دو جبهه مقابل ادامه رکود و آغاز رونق با یکدیگر در رقابت بوده اند!

در این خصوص محمد سلطانی، کارشناس ارشد برنامه ریزی مسکن اظهار کرد که تمامی پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان مسکن با توجه به تجارب گذشته آنها از بازار مسکن بوده و یا وابسته به اعداد و ارقامی است که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود. آن دسته از کسانیکه با توجه به تجارب قبلی خود در مورد اتمام و یا تداوم دوره رکود بازار مسکن صحبت کرده اند باید بدانند که شرایط در هر دوره ای باید متناسب با همان زمان بررسی شود نه دوره های گذشته! این مسئله باید برای چنین کارشناسانی مشخص شود که بازارمسکن با آنکه از اجزای اقتصاد خرد است اما در شرایط کلان اقتصادی کشور هضم شده و تأثیرات زیادی از رکود سایر بخش های اقتصادی خواهد گرفت.

آن دسته از کارشناسانی که در مورد بازار مسکن با توجه به آمار و اعدادی که اعلام شده پیش بینی های خود را انجام داده اند نیز اکنون با شکست مواجه شده اند، چراکه شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور را در نظر نگرفته اند، چنین پیش بینی هایی کاملا یک طرفه بوده چراکه مسکن صرفا یک مسئله اقتصادی نیست و در ایران مسکن کاملا یک مساله اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بوده که از تمامی شرایط حاکم بر فضاهای گفته شده تاثیر خواهد پذیرفت. به طور مسال سبک زندگی افراد تغییر کرده و تمایل افراد به سوی زندگی کردن در خانه های لوکس بیشتر شده، این مسئله در زمینه مسائل فرهنگی رخ داده است که بر بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت، یا انتخابات ریاست جمهوری که خود یکی از مسائل سیاسی بوده که تاثیر گذار بر این بازار می باشد. به گفته سلطانی اکنون زمان است تا به بازار مسکن اجازه دهیم به صورت تدریجی ثبات در عرضه و تقاضا را تجربه کند.

1
ارسال دیدگاه

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
شهروند Recent comment authors
  Subscribe  
جدیدترین قدیمی ترین بالاترین امتیاز
من را خبردار کن از
شهروند
میهمان
شهروند

برای خرید خانه باید الان که بازار به نفع خریدار هست اقدام کرد٫ نه زمانی که به قول بعضی دوستان شوک به بازار مسکن وارد میشه و گرون و گرونتر میشه و نمیشه بهش رسید. همیشه مشکل اکثر مردم (همه جای دنیا) اینه که روی یک موج از حرکت سوار میشن و برای همین تعداد کمی هستند که سود واقعی میکنند چون به موقع خلاف جهت شنا میکنند. الان که کسی به فکر بازار مسکن نیست موقع خرید خانه است٫ سال آینده با کم ارزشتر شدن روز به روز واحد پول (ریال یا تومان)‌ قیمت سرمایه ای مثل ملک ناگزیر… بیشتر بخوانید

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]