اسکانو
صرفه‌جوی در مصرف آب

صرفه‌جویی در مصرف انرژی (آب)

یکی از مسائلی که بشر در این سال‌ها با آن روبه‌رو است کمبود انرژی‌های تجدید ناپذیر و یا حتی تجدید پذیر است. با رشد جمعیت و محدود بودن منابع انرژی در سطح جهانی بشر تنها دو راه برای ادامه زندگی در صدسال آینده دارد، اولین راه صرفه‌جویی و مصرف صحیح از انرژی است و راه دوم جایگزین کردن منابع، مثلاً استفاده از انرژی هسته‌ای و یا حتی یافتن سیاره دیگری با منابع بیشتر که قابلیت میزبانی بشر را داشته باشد. همان‌طور که می‌بینید راه اول بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است. در همین راستا مطالبی در این مقاله جمع‌آوری شده‌اند که به شما در مصرف صحیح منابع انرژی کمک می‌کنند. آب یکی از منابعی است که بسیار برای بشر مهم است و از آن به‌عنوان مایه حیات و زندگی یاد می‌شود. از طرفی نقش بسیار پررنگ آب در تولید انرژی‌های وابسته به این عنصر ارزشمند باعث شده آب یکی از مهم‌ترین منابع انرژی انسان باشد.

صرفه‌جویی چیست؟

اولین ذهنیتی که در هنگام صحبت از صرفه‌جویی به وجود می‌آید کم‌مصرف کردن یا مصرف نکردن است و چون این موضوع به معنای سخت شدن زندگی است در مقابل آن جبهه می‌گیریم. در صورتی که صرفه‌جویی یعنی پیدا کردن راه‌های هوشمندانه و نوآورانه برای استفاده بهتر از منابع محدود، به‌خصوص منابع تجدید ناپذیر.
برای مثال شما به‌راحتی می‌توانید استفاده از یک دودکش بلندتر برای اتصال به بخاری، بازدهی بیشتری از گرمای بخاری به‌دقت آورید، چون بخشی از گرمای بخاری در هنگام خروج و عبور از دودکش به هوای منزل شما منتقل می‌شود و این یعنی صرفه‌جویی، همان‌طور که می‌بینید هیچ تأثیر منفی‌ای بر زندگی ما نمی‌گذارد.

صرفه‌جویی در مصرف آب

یکی از منابعی که ایران طی سال‌های گذشته با کمبود شدید آن روبه‌رو شده آب است. جالب اینجاست که با وجود حرکات و کمپین‌های فراوان در راستای فرهنگ‌سازی در این زمینه، میزان آب مصرفی روزانه هر فرد نسبت به گذشته افزایش‌یافته و این می‌تواند در آینده نزدیک ما را با مشکل جدی مواجه کند. در جهان میزان استاندارد مصرف آب در یک روز برای هر نفر 130 لیتر است که مصرف یک ایرانی در روز بسیار بیش از این مقدار است. شما می‌توانید با چند راهکار ساده میزان مصرف خود را به استاندارد جهانی نزدیک کنید. یادمان نرود که هدر دادن آب نشان از فرهنگ رشدنیافته دارد.

  • از چکه شیرها مقدار زیادی آب به هدر می‌دهد. در نگاه اول کم به نظر می‌آید؛ اما چکه شیر آب می‌تواند یک مخزن ۱۰۰۰ لیتری را در عرض یک شب خالی کند. هر مترمکعب آب هم حدود ۵۰۰ تومان قیمت دارد!
  • عادت کنید هنگام لیف و صابون شیر آب حمام را باز نگذارید. سخت نیست. امتحان کنید.
  • برای شستن ماشین خود نیازی نیست شیلنگ آب تمام‌وقت تا آخر باز باشد تا ماشینتان خیلی تمیز شود. با یک سطل آب هم همان اندازه تمیز می‌شود.

برای هر بار شستن حیاط خانه چقدر آب هدر می‌رود؟ آیا واقعاً لازم است؟

شما قضاوت کنید..

صرفه‌جوی در مصرف آب

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]