اسکانو
صرفه‌جویی

صرفه‌جویی در مصرف انرژی (برق)

استفاده درست بهینه از تمامی منابع انرژی بسیار مهم و حیاتی است ولی صرفه‌جویی از انرژی الکتریکی (برق) از جهاتی حتی مهم‌تر از دیگر منابع است. این روزها همه از آلودگی‌ هوا، گرم شدن کره زمین و اثرات مخرب آن بر محیط زیست صحبت می‌کنند. آیا می‌دانید یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای داشتن محیط زیست و هوای پاکیزه‌تر صرفه‌جویی در مصرف برق است؟ در جواب این سؤال که مصرف برق چگونه با آلودگی محیط زیست رابطه مستقیم دارد یک پاسخ روشن وجود دارد. در بسیاری از مناطق دنیا به ویژه مناطق حاره‌ای برای تولید برق از فیول که سوختی مایع حاصل از نفت و بسیار آلوده‌کننده است، استفاده می‌شود.

صرفه‌جویی

راهکار‌هایی ساده برای صرفه‌جویی در مصرف برق در منزل

برای شروع جالب است بدانید لامپ‌های رشته‌ای بسیار مصرف برق بالایی دارند و مقدار زیادی از این برق مصرفی تبدیل به گرما می‌شود، شما می‌توانید با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف با مصرف برق تقریباً 5 برابر کمتر، نوری تا 5 برابر بیشتر نسبت به لامپ‌های رشته‌ای تولید کنید. همچنین طول عمر این لامپ‌ها هشت برابر لامپ‌های معمولی است. در ادامه شما را با چند راهکار بسیار ساده آشنا می‌کنیم که تا 50 درصد مصرف برق خانه شما را می‌توانند کاهش دهند.

  • در هنگام خرید وسایل برقی حتماً به برچسب مصرف انرژی که روی محصول نصب شده توجه کنید و سعی کنید محصولاتی با درجه مصرف A و B انتخاب کنید.
  • از قرار دادن غذای گرم در یخچال بپرهیزید، این کار هم به موتور یخچال شوک وارد کرده و عمر آن را کاهش می‌دهد هم باعث مصرف مقدار زیادی انرژی می‌شود.
  • برفک‌های داخل یخچال را از بین ببرید چون باعث بالا رفتن مصرف برق تا حد زیادی می‌شوند.
  • پس از استحمام در تابستان درب حمام را حتماً ببندید تا گرمای داخل حمام به محیط خانه منتقل نشود.
  • کولر آبی را در سایه قرار دهید و کولر گازی را در مسیر باد تا خانه شما را بیشتر خنک کنند و مصرف کمتری از انرژی داشته باشند.
  • مانیتور از همه بخش‌های دیگر کامپیوتر شما بیشتر برق مصرف می‌کند. کامپیوتر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مانیتور پس از چند دقیقه بیکار بودن خاموش شود.
  • برای اتو کشی لباس‌ها صبر کنیم تا مقدار آنها به اندازه کافی برسد .
  • دیوار اتاقها را به رنگ روشن رنگ آمیزی کنید و حباب لامپ ها را تمیز نمایید.
  • لوله جاروبرقی را کنترل کنید تا گرفتگی نداشته و باعث هدر رفتن انرژی نگردد.
  • از استفاده مکرر از توستر و مایکروفر تنها برای گرم کردن حجم بسیار کم مواد غذایی خودداری کنیم .

صرفه‌جویی

همان‌طور که می‌بینید راهکار‌های بالا تأثیر چندانی بر زندگی روزمره شما ندارند ولی تا حد باورنکردنی‌ای می‌توانند مصرف برق شما را کاهش دهند. تنها با کمی فکر کردن می‌توانید راهکارهای بسیار کارآمد دیگری برای صرفه‌جویی در مصرف برق و دیگر انرژی‌ها پیدا کنید. با مصرف درست می‌توانیم هم دنیایی زیباتر داشته باشیم و هم آینده زمین را برای فرزندانمان تضمین کنیم.

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]