اسکانو

[:en]ضوابط شهرداری در طراحی معماری ساختمان به چه صورت است؟[:]

[:en]این روزها بازار ساخت و ساز در کشور گرم است، شاید شما هم در نزدیکی خود افرادی را سراغ داشته باشید که به بهانه های مختلف دست به ساخت و ساز زده اند، برخی برای بدست آوردن سود بیشتر وارد این راه شده اند، و برخی کمی قانع تر بوده و فقط به ساخت ملک خود بسنده کرده اند. اما در تمامی مراحل ساخت و ساز یک ساختمان از طرف شهرداری ضوابتی تعیین شده و تمامی کسانی که اقدام به این کار می کنند برای مواجه نشدن با مشکلات بعدی لازم است که ضوابت تعیین شده را مد نظر قرار دهند. در مطلب امروز ضوابت شهرداری در طراحی معماری را برای شما بازگو می کنیم؛ همراه ما باشید.

  1. قرارگیری یک پارکینگ در ساختمان باید دارای حداقل دهانه 2.5 متر باشد، در صورت قرارگیری دو پارکینگ کنار هم حداقل دهانه باید 4.5 متر باشد و در صورت قرارگیری سه پارکینگ کنار هم حداقل دهانه 7 متر باید در نظر گرفته شود.
  2. حداقل فضای مورد نیاز برای پارکینگ دارای 5 متر طول می باشد و این ابعاد باید 2.5*5 در نظر گرفته شود.
  3. حداقل عرض برای درب ورودی پارکینگ 3 متر باید باشد.
  4. برای رمپ یک طرفه عرض رمپ را باید 3 متر و رمپ دو طرفه را باید 6 متر در نظر گرفت؛ عرض رمپ قوسی یک طرفه 3.65 متر و دوطرفه 7 متر باید باشد.
  5. مسیر گردش در کلیه پارکینگ ها باید به شعاع داخلی 57 متر در نظر گرفت.
  6. شیب در نظر گرفته برای رمپ پارکینگ ها 15 درصد می باشد.
  7. برای واحد های بالای 100 متر در طبقه اول و دوم یک پارکینگ نیاز است.
  8. برای واحد های مسکونی که کوچکتر از 150 متر باشند، یک پارکینگ، واحدهای 150 تا 200 متر 1.5 پارکینگ و واحد های بیش از 200 متر دو پارکینگ باید در نظر گرفته شود.
  9. اگر تعداد واحد ها فرد باشد، یک واحد از داشتن پارکینگ معاف است.
  10. حداکثر ارتفاع مفید برای پارکینگ 40 متر، ارتفاع مفید واحد مسکونی 2.90، حداکثر ارتفاع مفید پیلوت 2.40 متر، ارتفاع زیرزمین 2.20 متر، حداقل ارتفاع مفید ورودی پارکینگ 1.80 متر، ارتفاع مفید خرپشته 2.20 متر و ارتفاع نورگیری در زیرزمین حداکثر 90 سانتی متر می باشد.
  11. حداکثر ارتفاع مفید واحد تجاری 4.50 متر می باشد.
  12. حداقل سطح پنجره نباید از یک پنجم سطح فضا کمتر باشد.
  13. برای حیات خلوت، حداقل عرض در نظر گرفته شده اگر سرتاسری باشد 2 متر و اگر سرتاسری نباشد 3 متر باید در نظر گرفته شود.
  14. احداث بالکن در گذر 12 تا 20 متری باید 120 سانتی متر و در گذر بالای 20 متری نیز 150 سانتی متر در نظر گرفته شود، ارتفاع این بالکن نیز از زیر آن تا روی خیابان 3.50 متر می باشد.
  15. عرض آشپزخانه و اتاق خواب حداقل باید 2.50 متر، اتاق نشیمن 3.00 متر و پاگرد 1.20 متر در نظر گرفته شود.
  16. برای نورگیری آشپزخانه و پذیرایی تنها زمانی که نورگیری کمتر از 8 متر باشد می توان از یک پنجره استفاده کرد.
  17. ابعاد نورگیر اتاق خواب و نشیمن، 3*4 متر و نورگیر آشپزخانه 2*3 متر می باشد.
  18. ابعاد مناسب برای آسانسور 2*1.60 متر و حداقل ارتفاع چاله آسانسور 1.60 متر باید در نظر گرفته شود.

 [:]

ارسال دیدگاه

avatar
  Subscribe  
من را خبردار کن از

[:en]درباره‌ی اسکانو[:de]درباره ما[:]

[:en] اسکانو، نخستین وبسایت جست‌وجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. با توجه به توسعه روزافزون کسب و کارها، تبلیغات به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای پیشرفت آن اهمیت بسیار دارد. هر چند تبلیغات در حوزه املاک و مستغلات موضوعی تازه نیست، اما با گسترش هر چه بیشتر رسانه‌های ارتباطی، اهمیت آن افزایش یافته است. از سویی دیگر می‌توان گفت بازار مسکن، چه در حوزه مصرف و چه در حوزه سرمایه‌گذاری، سهم قابل توجهی در زندگی مردم دارد لیکن بازاریابی در این صنعت وسیع، تاکنون با تکیه بر ابزارهای سنتی انجام شده است. اسکانو با هدف ایجاد تحول در این عرصه فعالیت خود را آغاز و موفق شده است تا سطح خدمات آنلاین در عرصه تجارت الکترونیک را ارتقاء داده و رتبه نخست در ارائه ی این خدمات در حوزه مسکن را از آن خود نماید. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:de]اسکانو، نخستین وب‌سایت و اپلیکیشن جستجوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران است. اسکانو در نظر دارد با اطلاع رسانی درباره املاک قابل معامله در شهرهای مختلف ایران، فرآیند خرید، فروش و اجاره را برای همه متقاضیان بازار مسکن به شیوه‌ای نوین فراهم کند.[:]